همشهری آنلاین: رئیس قوه‌قضاییه کمبود قاضی در دستگاه قضایی را مربوط به بودجه این دستگاه عنوان کرد و گفت: با هماهنگی‌های بعمل آمده با قوای مققننه و مجریه مقررشده طبق برنامه پنجم سالانه 800 نفر قاضی و بیش از این میزان کارمند جذب دستگاه قضایی شود.

صادق لاریجانی

به گزارش ایلنا ،آیت الله صادق لاریجانی پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی بندر عباس، در جمع خبرنگاران درباره هدف از سفر به استان هرمزگان گفت: هدف اصلی این سفر همچون سفرهای مشابه گذشته ،بررسی وضعیت قضایی و دادگستری استان است.

رئیس قوه قضاییه ملاقات با مسوولان عالی، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری، بررسی مشکلات، آسیب‌ها و کاستی‌های موجود استان را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد و افزود:‌در این سفر سه روزه بعد از انجام بررسی‌های لازم در حد امکان، موارد و مشکلات را رفع و مابقی پس از بازگشت به تهران پیگیری خواهد شد.

وی از دیدار با خانواده شهدا،دانشگاهیان،نخبگان و حضور در جلسه اداری استان خبرداد و گفت:‌ سعی براین است که ضمن بررسی وضعیت قضایی ،پاره ای ملاقات‌ها را با اقشار مختلف برگزار تا ضمن اطلاع یافتن از وضعیت استان، درحد امکان کاستی‌های موجود را برطرف کنیم.

آیت‌الله لاریجانی مشکل کمبود قاضی در این استان را مانند سایر استان‌ها عنوان کرد و گفت:‌ رفع این مسئله مربوط به یک مشکل ساختاری است اما نباید از آن غافل شد بودجه‌ای که دراختیار قوه قضاییه قرار می‌گیرد، باعث این مشکل شده است اما سعی برآن است که تاحد امکان این امر رفع شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به جذب قضات از طریق برگزاری آزمون،اظهارکرد : با هماهنگی‌های بعمل‌آمده با قوای مققننه و مجریه مقررشده طبق برنامه پنجم سالانه 800 نفر قاضی و بیش از این میزان کارمند جذب دستگاه قضایی شود.

کد خبر 127738
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز