همشهری آنلاین: رئیس قوه‌قضاییه گفت: 9 دی، حماسه حضور مردم در مقابل فتنه‌گران بود که می‌خواستند کشور را به اجانب بفروشند.

  به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی قوه‌قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود: خلقت و زندگی حضرت مسیح(ع) که روح خداست و کلمه الهی و قول‌الحق است توام با معجزات متعدد بوده است و تعابیر قرآنی خیلی عجیب در این باب است.

 لاریجانی با اشاره به سخن گفتن حضرت مسیح (ع) در گهواره و دیگر معجزات آن حضرت گفت: در آیات قرآنی خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید حضرت عیسی سلام‌الله علیه احیای موتی می‌کرد و از آنچه در منازل جمع‌آوری و ذخیره شده بود، خبر می‌داد. در قرآن از قول حضرت عیسی آمده است: «انی اخلق لکم من الطین کهیئه الطیر فانفخ فیه فیکون طیرا باذن الله و ابری الاکمه والابرس و اخبی الموتی باذن الله و انبء کم بما تاکلون و ما تدخرون فی بیوتکم ان فی ذلک لایه لکم ان کنتم مؤمنین».

 رئیس قوه‌قضاییه افزود: اتصال به روح‌القدس و تأیید به روح‌القدس، از عالی‌ترین مقامات انسانی است و با رسیدن به این مرحله انسان از همه چیز باخبر می‌شود و به اذن‌الله احیا می‌کند موتی را و بیماران را شفا می‌دهد و حضرت عیسی (ع) به این مرحله رسیده بود و قرآن مکررا این مسئله را تایید می‌کند و فرق است بین ادیانی که به خاطر تحریفشان و به خاطر دنیاپرستی عده‌ای، مطالب حق انبیا را تحریف کرده‌اند با قرآنی که همواره انبیای الهی را تایید می‌کند.

 لاریجانی با تبریک و تهنیت میلاد حضرت مسیح (ع) به مسیحیان جهان خصوصاً مسیحیان کشورمان گفت: در هیچ دین و کتاب آسمانی به اندازه قرآن شریف و اسلام نسبت به انبیای الهی تکریم و تعظیم نشده است. برخی کشورهای منتسب به مسیحیت انواع شقاوت‌ها را در حق مردم دنیا انجام می‌دهند.

 وی تأکید کرد: در عین حال از سران دینی مسیحی هم می‌خواهیم که در مقابل ظلمی که در کشورهای منتسب به مسیحیت می‌شود ساکت نباشند چرا که این حضرت مسیح است که فرموده است: قال انی عبدالله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا و جعلنی مبارکا این ما کنت و اوصانی بالصلوه و الزکاه ما دمت حیا و برا».

 لاریجانی تأکید کرد: کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه به رواج منکر و کوچک شدن اهمیت معروف می‌انجامد.

 رئیس قوه‌قضاییه افزود: ما امیدواریم که این نعمت بزرگ که در آیات و روایات به آن توجه شده آسان از کنارش نگذاریم و حداقل مردم در محیط‌هایی که زندگی می‌کنند با زبان، یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

 وی تأکید کرد: احساس می‌شود متأسفانه غیبت کردن، خلاف گفتن، افترا بستن و مسائل این چنین در جامعه رواج دارد و کسی اعتنا نمی‌کند و از کنارش می‌گذرند در حالی که اگر در هر جمعیت کوچک یا بزرگی کسی خلافی مرتکب شد و دروغی گفت و تهمتی زد، به او تذکر داده بشود که این حرف خلاف است و درست نیست و البته با شرایطی که برای انجام امر به معروف و نهی از منکر در کتب فقهی ذکر شده است بیان شود، حتماً موجب تقویت بنیان‌های فضایل اخلاقی در جامعه و موجب منع از گسترش امور منکر می‌شود.

 رئیس قوه‌قضائیه ابراز امیدواری کرد طرحی که به همین مناسب در مجلس شورای اسلامی مطرح شده پیگیری بشود و به یک سرانجام قانونی و رسمی در کشور برسد.

 لاریجانی با اشاره به حوادث سال گذشته خاطرنشان کرد: 9 دی، حماسه حضور مردم در مقابل فتنه‌گرانی بود که می‌خواستند کشور را به اجانب بفروشند.

 در ادامه جلسه روش‌ها و ساختار هیئت‌های تخلفات اداری قوه‌قضائیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ادامه آن به جلسه بعد موکول شد.

 لاریجانی در این زمینه گفت: رکن مهم نظارت بر کارمندان دستگاه قضایی اصلاح و رفع مشکلات هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری است.

کد خبر 124095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز