گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه فقط اعیاد مذهبی مانند عید ولایت ذاتا تقدس دارند، گفت یک جریان ناصحیحی برای مقدس کردن عید نوروز و امور اینچنینی پدید آمده و این بر خلاف دین است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان قضایی با تبریک عید سعید نوروز به ملت ایران گفت این عید باستانی از اعیاد سنتی ایرانیان است که دارای ویژگی‌های بسیار مثبت و ارزشمندی است. رئیس قوه قضاییه در ادامه با انتقاد از برخی‌ها که به نوروز جنبه تقدس می‌دهند، گفت فقط اعیاد مذهبی مانند عید ولایت است که ذاتا تقدس دارند و نباید با امور اعتباری و جعلی به اعیاد سنتی جنبه تقدس داد؛ این توهماتی است که برخی گرفتار آن شده‌اند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر ادامه مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی گفت: یکی از توفیق‌‌های دستگاه قضایی در سال گذشته، یافتن کسانی بود که مفسده اقتصادی داشتند. به‌گفته لاریجانی به‌زودی نتایج مبارزه دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس قوه قضاییه ادامه برخورد با اشرار و اراذل و اوباش و نظارت بر حسن اجرای تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه قضایی را از دیگر اولویت‌های کاری دستگاه قضا در سال جدید برشمرد. در تقابل با صحبت‌های روز گذشته صادق آملی لاریجانی، روز دوشنبه رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جلسه شورای اطلاع رسانی دولت گفته بود:‌ یک تفکر انحرافی درباره شادی و نشاط مردم وجود دارد که اصولا شادی کردن را حرام می‌داند اما با یک درجه تخفیف، آن را شبهه‌ناک می‌داند.

کد خبر 131670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز