گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عقیده جریان انحرافی اینگونه است که در روابط با نامحرم آزادند، در تماس با روشنفکران سکولار و گاه ملحد و پریدن با آنها آزاد هستند، گفت:

 این جریان اتفاقاً در مفاسد اقتصادی هم غوطه‌ورند و بی‌امان جلو می‌روند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی هوشیاری عموم ملت مسلمان و خصوصاً حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را در مقابل جریان‌های انحرافی معتقد به «اسلام منهای روحانیت» ضروری خواند و گفت: جریانات انحرافی در طول تاریخ تلاش‌ بسیاری نموده‌اند تا عرفان‌های کاذب و ملیت گرایی را در مقابل اسلام واقعی ترویج کنند و امروز نیز شاهد تلاش جریانی انحرافی در کمرنگ کردن نقش عالمان دینی هستیم. وی افزود: واقعاً تأسف آور است که در زمانی که البته بیشتر به زمان دولت اصلاحات برمی‌گردد، کتاب‌های متعددی در عرفان‌های کاذب وارداتی در همین کشور مجوز از وزارت ارشاد گرفته است.

وقتی انسان کتاب‌های آنها را می‌خواند می‌بیند که عده‌ای جاهل و شیاد و زنباره مدعی باطن و معنویت و عرفان شده‌اند. آیت‌الله آملی لاریجانی تأکید کرد: متأسفانه باید گفت در زمان ما هم جریانی انحرافی که گویا تمام نکات انحرافات گذشته را باهم در یک جا جمع دارد، در کمرنگ کردن نقش علما و در ترویج ایرانی‌گری و قومیت‌گرایی بسیار تلاش می‌کند و مردم را ارجاع می‌دهد به کوروش و هخامنش و دیگران و بعد از آن طرف در ترویج عرفان‌های کاذب، در جن‌گیری و رمالی هم تلاش می‌کند، که مشخص نیست اینها چه نسبتی با دین دارد. درحالی‌که اینها هم دم از روشنفکری می‌زنند و با سکولارها خیلی راحت جمع می‌شوند و همراهی می‌کنند و هم با عده‌ای از هنرمندان لاابالی دمخور هستند و عرفان‌های کاذب را ترویج می‌کنند و البته از اینکه با اجانب هم پنهانی ارتباط بگیرند خیلی ابایی ندارند. آیت‌الله لاریجانی افزود:

متأسفانه عقیده اینها اینگونه است که در روابط با نامحرم آزادند، در تماس با روشنفکران سکولار و گاه ملحد و پریدن با آنها آزاد هستند، در رجوع به جن‌گیر و رمال آزادند، با دراویش آزادند، آیا این است حدود الهی؟ این است حرمات الهی؟ آیت‌الله لاریجانی تأکید کرد: این جریان اتفاقاً در مفاسد اقتصادی هم غوطه‌ورند و بی‌امان جلو می‌روند. وقتی که انسان تقوا را از دست داد در همه مجاری و در همه مجال مشکل پیدا می‌کند. رئیس قوه قضاییه افزود: این جریان انحرافی درحالی‌که جن‌گیری و رمالی را روشنفکری جا می‌زنند در کمرنگ کردن نقش عالمان دینی و متخصصان علوم حقه تلاش می‌کنند. یقین داریم اکثر قریب به اتفاق اینها شیادند.

کد خبر 134765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز