چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مریل استریپ، هنرپیشه برنده جایزه اسکار، برای بازی در نقش نخست وزیر سابق بریتانیا، مارگرت تاچر، در یک فیلم زندگینامه‌ای درباره او به نام "بانوی آهنین"، تغییر شکل تمام عیاری پیدا کرده است.

Meryl Streep

به گزارش خبرگزاری فرانسه استریپ مدل موی پف‌دار شاخص و گوشواره‌های مروارید تاچر را برگزیده است تا نقش زنی را بازی کند که طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری مداوم بریتانیا را در قرن بیستم را داشت.

استریپ در اظهاراتی در مورد این فیلم گفت: "چشم‌انداز کاوش در مسیرهای تاریخی که این زن فوق‌العاده ایجاد کرد، چالشی مهیج و دلهره‌‌اور است."

"من سعی می‌کنم که با حداکثر شور و اشتیاق و تمرکز بر جزئیات، آنچنانکه مارگرت تاچر واقعی دارای آن بود، این نقش را بازی کنم."

در این فیلم که قرار است در ادامه امسال اکران شود، استریپ 61 ساله همکاری دوباره‌ای با فیلیدا لوید، کارگردان فیلم "ماما، میا!" خواهد داشت و همچنین با بازیگر کهنه‌کار انگلیسی، جیم برودبنت، در نقش همسر تاچر، دنیس، همباری خواهد بود.

سایر بازیگران فیلم شامل ریچارد ای گرانت و بازیگر کمدین جان سیشنز است.

فیلمنامه فیلم که از فیلمبرداری آن از پایان ژانویه شروع شد، دامنه گستره‌ای از دوره کاری تاچر را در برمی‌گیرد.

شرکت پاته، که فیلم را با همکاری شرکت Film4 و شورای فیلم بریتانیا تهیه می‌کند، گفت فیلم " درباره زنی است که موانع جنسیتی و طبقاتی را در هم شکست تا صدایش در دنیای تحت سلطه مردان شنیده شود."

تاچر که نام مستعارش بانوی آهنین، عنوان فیلم شده است، تنها زنی است که تا به حال نخست وزیر بریتانیا شده است.

او به عنوان رئیس دولت‌های محافظه‌کار از 1997 تا 1990 دگرگونی را در اقتصاد بریتانیا را رهبری کرد که اتحادیه‌‌های کارگری را در هم شکست و بریتانیا را به جنگی کوتاه‌مدت با نیروهای آرژانتین بر سر جزایر فالکند کشاند.

تاچر که اکنون 85 ساله است، و به طور فزاینده‌ای نحیف می‌شود، از هنگام ترک نخست‌وزیری چندین سکته مغزی خفیف را از سر گذرانده است و از سال 2002 به توصیه پزشکانش سخن‌گفتن در مجامع عمومی را کنار گذاشته است. او سال گذشته به علت ابتلا به آنفلوآنزا دو هفته را در بیمارستان گذراند.

کد خبر 127862

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز