همشهری آنلاین: باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در مراسم ویژه‌ای در کاخ سفید، بالاترین نشان هنری دولت آمریکا را به 20 هنرمند این کشور اعطا خواهد کرد.

مریل استریپ

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، "مریل استریپ"، بازیگر سرشناس هالیوود به پاس یک عمر دستاورد سینمایی، مدال هنر دولت آمریکا را به گردن خواهد آویخت.

"مریل استریپ" 61 ساله که عضو افتخاری آکادمی هنر و ادبیات آمریکا است، با 15بار نامزدی جایزه اسکار از این لحاظ رکورددار تاریخ سینما محسوب می‌شود.

وی 2 بار در سال‌های 1980 برای "کرامر علیه کرامر" و 1983 برای "انتخاب صوفی" موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگری شده است.

"استریپ" در سال 2003 برای فیلم "ساعت‌ها" جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین را گرفت، در سال 1989 با فیلم "فرشتگان جهنمی" جایزه بهترین بازیگر زن را از کن دریافت کرد، در سال 1982 بهترین بازیگر زن جوایز بافتا شد و در سال 1999 جایزه دوربین برلیناله را کسب کرد.

وی در سال 2003 جایزه افتخاری سزار فرانسه را گرفت. 2 بار نیز جایزه بهترین بازیگر زن را از اسکار سینمای ایتالیا دریافت کرده است و 7 ‌بار بهترین بازیگر جوایز گلدن گلوب انتخاب شده است.

این بازیگر از جشنواره‌های رم و سن‌سباستین جایزه یک عمر دستاورد سینمایی را نیز دریافت کرده است.

استریپ قرار است در پروژه فیلم جدید خود، باردیگر در فیلمی به کارگردانی "دیوید فرانکل" بازی کند.

"استریپ" 4 سال پس از فیلم "شیطان پرادا می‌پوشد"، در پروژه سینمایی دیگری به کارگردانی "دیوید فرانکل" که "امیدواری بزرگ بوجود می‌آید" نام دارد، از ماه اوت مقابل دوربین خواهد رفت.

کد خبر 129611

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز