همشهری آنلاین: آرمین مولر - اشتال، یک از مشهورترین هنرپیشه‌های آلمان در سطح جهان در شصت و یکمین جشنواره برلین خرس طلایی افتخاری پاداش دستاورد یک عمر را دریافت خواهد کرد.

Armin Mueller-Stahl

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان‌دهندگان برلیناله، که در میان سه جشنواره سینمایی برتر اروپایی جای دارد، روز جمعه 17 دسامبر با تقدیر از دوره‌ حرفه‌ای 50 ساله این بازیگر نامزد اسکار‌، مولر- اشتال را "هنرمندی فوق‌العاده" نامیدند.

مدیر جشنواره برلین، دیر کوسلیک گفت: "امروز آرمین مولر - اشتال هشتادسالگی‌اش را جشن گرفت. ما بهترین آرزوهای‌مان را نثارش می کنیم و خوشحالیم که اعلام کنیم خرس طلایی افتخاری را در ماه فوریه به او اهدا خواهیم کرد."

مولر- اشتال در طول دوران کاری درازش مجموعه‌ای جوایز سینمایی را دریافت کرده است. او در سال 1996نامزد جایزه اسکار برای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای بازی در فیلم "درخشش" براساس داستان واقعی زندگی پیانو نواز استرالیایی، دیوید هلفگات شد.

او با برلیناله هم بیگانه نیست و جایزه خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگری به خاطر نقشش در فیلم "Utz" را در سال 1992 دریافت کرد و در سال 2006 در هیات داوران جشنواره حضور داشت.

مولر- اشتال در ابتدا دوره کاری موفقی را در آلمان شرقی کمونیستی گذراند و در سال 1980 به آلمان غربی آمد و در فیلم "لولا" ساخته کارگردان افسانه آلمانی، ورنر فاسبیندر، بازی کرد.

برلیناله از 10 تا 20 فوریه (21 بهمن تا یک اسفند) برگزار خواهد شد.

کد خبر 123347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز