گروه ادب و هنر: با برپایی بزرگداشت مجید مجیدی، رسول صدرعاملی، منوچهر محمدی و معرفی برگزیدگان، چهارمین جشنواره فیلم شهر به‌پایان رسید.

برگزیدگان  جشنواره سینما شهر

در مراسم اختتامیه این جشنواره که شامگاه یکشنبه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره‌ فیلم شهر، با ارائه‌ گزارشی از روند برپایی این جشنواره گفت: چهارمین جشنواره فیلم شهر با رویکرد «شهری انسانی برای انسان شهری» آغاز به کار کرد و سعی کردیم فرهنگ مدیریتی را تعمیق بخشیم و بگوییم تمام پیشرفت‌ها وقتی مؤثر است که انسان را به رشد و کمال برساند.

‎پس از پخش کلیپ بزرگداشت‌ها با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، داوود رشیدی، امین تارخ و احمد مسجدجامعی، از مجید مجیدی، رسول صدرعاملی و منوچهر محمدی تجلیل شد. مجیدی در سخنانی با بیان اینکه پذیرش این بزرگداشت برایش سخت بوده، گفت: این بزرگداشت را بیشتر به حساب لطف دوستان می‌گذارم. کاری که ما می‌کنیم وظیفه و تعهدی است که در وهله اول بر خودم دارم؛ وظیفه به اعتقادات و باورهایم و وظیفه‌ای است که به کشور و مردمم دارم. ‎وی با ذکر خاطره دعای مادربزرگش که برای او عاقبت‌به‌خیری از خدا خواسته بود، ادامه داد: فکر می‌کنم این عاقبت به خیری که دنبالش بودم با ساخت پروژه‌ حضرت پیامبر(ص) در حد اعلایش به آن برسم و برایم دعا کنید این پروژه که یک کار دینی و اعتقادی است، به‌خوبی به سرانجام برسد.

منوچهر محمدی هم با بیان اینکه مدتی است سعی کرده‌ام در محافل رسمی و نیمه رسمی کمتر ظاهر شوم، گفت: اما در این جشنواره نه گفتن به دوستان سخت بود. وی ادامه داد: اخبار تلخی این روزها در حوزه‌ سیاست، اجتماع و اقتصاد می‌شنویم که درست شدن آنها قطعا نیازمند اصلاحات است اما ما بیشتر از همه چیز به اصلاحات فرهنگی نیازمندیم. ما به شعار شهر انسانی به‌شدت نیاز داریم. امیدوارم این مسائل جدی گرفته شود و متوقف نشود و اصلاحات حوزه‌ فرهنگ به‌خوبی در کشور اجرا شود.

قالیباف: استقلال هر کشور در گرو استقلال فرهنگی آن است

شهردار تهران نیز در این مراسم با تاکید براینکه استقلال هرکشور در گرو استقلال فرهنگی آن است نه استقلال اقتصادی یا سیاسی، گفت: بر این اساس رسالت سنگینی بر دوش اصحاب فرهنگ و هنر است. وی افزود: ما بر این باوریم که هیچ پیام و دعوتی و هیچ انقلاب و تمدنی نمی‌تواند نفوذ و ماندگاری خود را جز با هنر تداوم دهد. شهردار تهران گفت: هر جا که لباس فاخر هنر را به تن موضوعی کنیم ماندگار می‌شود و سینما زیباترین قالب برای این کار بین سایر هنرهاست.

قالیباف اظهار داشت: سینمای امروز آیینه تمام نمای آینده ما خواهد بود و به همین دلیل خود را در مقابل اصحاب فرهنگ و هنر موظف می‌دانیم که کرامت آنها را حفظ کنیم و قدرشان را بدانیم؛ چراکه آنها سربازان این عرصه‌اند که می‌خواهند استقلال فرهنگی کشور را حفظ کنند. وی تصریح کرد: اگر رسانه‌ها، سینما و اندیشمندان بر اولویت‌های ذهنی و رفتاری مردم اثر نگذارند، افراد دیگری که محرم نیستند آن تأثیر‌گذاری را صورت می‌دهند و ناهنجاری‌ها در جامعه شکل می‌گیرد. وی افزود: به‌عنوان مدیران شهری خود را موظف می‌دانیم که دست به دست هم دهیم تا در جامعه محبت و برادری، رشد و توسعه، تعامل گرایی و شهر انسانی را محقق کنیم.

قالیباف تاکید کرد: اگر اینگونه کنار هم بایستیم و با روحیه جهادی پیش رویم، می‌توانیم تعلق خاطر مردم را به شهر و کشور و محله‌شان بیشتر کنیم و تعمیق روابط اجتماعی را پیش ببریم و آینده خوب و زیست مومنانه را در کشور داشته باشیم. در ادامه برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره با حضور هیات‌داوران‌شان معرفی ‌شدند.از جمله هنرمندان و مسئولانی که برای اهدای جایزه به روی صحنه حاضر شدند، می‌توان به حمید جبلی، بهرام عظیمی، محمدحسین نیرومند، رضا پورحسین، مرتضی پورصمدی، سید‌احمد محیط طباطبایی، محمد آفریده، بیژن میرباقری، نیکی کریمی، علی‌اکبر قاضی‌نظام، جواد طوسی، امیر خوراکیان، جهانگیر کوثری، فرهاد توحیدی، مسعود رایگان، مازیار میری، عزیزالله حمیدنژاد، هومن سیدی، محمد بزرگ‌نیا، مجتبی راعی، اکبر نبوی، واروژ کریم مسیحی و امین تارخ اشاره کرد. ‎

در این برنامه که تا ساعت 1:30 بامداد و بیش از سه ساعت و نیم ادامه داشت، بازیگرانی چون افشین هاشمی، حبیب رضایی، مهتاب نصیرپور، اشکان اشتیاق، شقایق فراهانی و لادن مستوفی قطعات نمایشی را در 6 قسمت به‌کارگردانی محمد رحمانیان اجرا کردند که بعد از هر نمایش گروه موسیقی با اجرای زند وکیل به اجرای برنامه می‌پرداخت.از حاضران در این مراسم می‌توان به عزت‌الله انتظامی، اصغر فرهادی، محمدعلی حسین‌نژاد، هوشنگ گلمکانی، بهزاد فراهانی، فریبرز عرب‌نیا، یدالله صمدی، چنگیز جلیلوند، سیروس ابراهیم‌زاده، ابراهیم آبادی، ابوالحسن داوودی، شهرام اسدی، علیرضا داوودنژاد، همایون اسعدیان و رضا میرکریمی اشاره کرد. در بخش پایانی مراسم قرار بود عزت‌الله انتظامی یکی از اهداکنندگان جوایز باشد، اما به‌دلیل طولانی شدن برنامه از سالن خارج شد. همچنین در این مراسم کلیپی درباره آزادسازی خرمشهر ساخته حامد محمدی پخش شد.

برگزیدگان فیلم شهر

کد خبر 135818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز