ما همراه با شهر از خواب بیدار می‌شویم و هر صبح کفش و کلاه می‌کنیم و با همه آن فرهنگی که به شهرنشینی مربوط است و ما داریم یا نداریم، بیرون می‌رویم.‌

601

از وسایل نقلیه عمومی، از پیاده‌روها، خیابان‌ها، از فضای سبز و بازارهای شهر استفاده می‌کنیم. اگر دوربینی پشت سر ما باشد و کارهای روزانه‌ و مسائل شهری هرکدام از ما را تصویر کند، ما می‌شویم یک فیلم مستند.

***

چهارمین جشنواره فیلم شهر، این روزها در حال برگزاری است و علاوه بر فیلم‌سازان مطرح، بسیاری از شهروندان از جمله نوجوانان فرصت فیلم‌سازی و شرکت در آن را داشتند. فقط کافی بود به این جمله که شعار جشنواره است توجه توجه داشته باشند:« شهر انسانی، برای انسان شهری».

این جشنواره به گفته امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، الگویی مناسب از شهری انسانی به شهروندان و مدیریت شهری ارائه می‌کند و تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ شهرنشینی دارد.

بخش اصلی این رویداد فرهنگی و هنری، مسابقه سینمای ایران است که آثار سینمایی بلند، مستند بلند و نیمه بلند، انیمیشن و تیزر، آثار ویدئویی و فیلم‌های کوتاه در آن به رقابت می‌پردازند. بخش ویژه مسابقه سینمایی هم شامل مسابقه‌های محله، دانش‌آموزی و دانشجویی می‌شود.

در بخش محله، دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با هم رقابت می‌کنند. همه دانش آموزان در گروه‌ سنی 7 تا 18 سال می‌توانستند دوربین دست بگیرند، فیلم بسازند و در این جشنواره شرکت کنند. نه! نیازی به دوربین حرفه‌ای نبود؛ تمامی فیلم‌هایی که با دوربین‌های تلفن‌همراه(موبایل)، دوربین‌های خانگی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای تصویربرداری شده بودند با تکمیل فرم فراخوان ، در این رویداد فرهنگی، هنری شرکت کردند.

جشنواره فیلم شهر از سوی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران و با هدف جلب مشارکت هنرمندان فیلم‌ساز به مسائل شهری، 18 اردیبهشت آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

کد خبر 134718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز