همشهری آنلاین: هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، چهارشنبه ۱۵ مردادماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس با یاد کودکان غزه افتتاح شد.

کودک

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم علی مرادخانی با اظهار امیدواری برای این‌که استان هرمزگان به عنوان یکی از قطب‌های مهم فرهنگی و هنری، به خصوص در شاخه کودک و نوجوان، فعالیت کند، گفت: «جشنواره رضوی یکی از جشنواره‌هایی است که در معنا و مفهوم برای ما بسیار مهم است و امیدوارم که به اهدافش نزدیک‌تر بشود».

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به شرایط کودکان غزه اشاره کرد: «این روزها که کودکان در کنار خانواده‌های خود در آرامش زندگی می‌کنند، متاسفانه در جایی دیگر دنیای به ظاهر متمدن بزرگ‌ترها دنیای زیبای کودکان را به تاریکی می‌کشاند.

این روزها کودکان غزه مظلومانه، به دست دشمنی که هرگز انسانیت را معنا نکرده است، قتل عام می‌شوند. همان‌گونه که در پیام کودکان در این مراسم شاهد بودیم، کودکان ایران با کودکان غزه اعلام همبستگی می‌کنند».

او در ادامه از شهید انصاری یاد کرد که سال‌ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بود.

مرادخانی درباره جشنواره تئاتر رضوی گفت: «جشنواره تئاتر رضوی که با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود در شاخه‌های مختلفی فعالیت می‌کند.

بخش کودک و نوجوان این جشنواره طلیعه‌ای برای آینده است که ما بتوانیم از دیدگاه دیگری به تئاتر، موسیقی و فعالیت‌های هنری کودکان توجه کنیم و با عنایتی که در اساس‌نامه جشنواره به این حوزه شده است امیدواریم که حرکت‌هایی را شاهد باشیم تا باورهای ارزشی‌مان را به کودکان‌مان منتقل کنیم».

مرادخانی با اشاره به جوان بودن جشنواره رضوی گفت: «دولت یازدهم تمام تلاش خود را بر فعالیت‌های بیش‌تر در حوزه فرهنگ گذاشته است.

هر چند که ممکن است شرایط اقتصادی خوب نباشد اما تلاش خود را خواهیم کرد تا کسانی که در عرصه فرهنگ و هنر مشغول فعالیت هستند بدون دغدغه کار کنند.

امیدوارم که در آینده در استان هرمزگان به زیرساخت‌های بخش‌های مختلف فرهنگی توجه بیش‌تری بکنیم و با کمک دوستان فعالیت‌های بهتری انجام بدهیم. برای فعالیت در این حوزه به امکانات بهتر و بیش‌تر نیازمندیم تا با مشکلات کم‌تر مواجه شویم.

بسیار خوشحالم که هنرمندان این منطقه پویا و فعال هستند و توجه به هنر و آموزش به کودکان و نوجوانان نشانه بلوغ فکری هنرمندان این منطقه است».

او در ادامه به فعالیت‌های استان هرمزگان در عرصه هنر، اجرای نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر فجر و حضور بزرگان این منطقه در عرصه موسیقی و تجسمی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با کمک هنرمندان و دولتمردان، به مجموعه فعالیت‌ها انسجام بیش‌تری داده شود تا فعالیت‌های هنرمندان بیش از پیش گسترده شود.

مرادخانی در پایان سخنان خود گفت: «برای بخش کودک و نوجوان کارهای زیادی باید انجام بشود.

در حال حاضر جشنواره رضوی قدم‌های اول را برداشته است؛ هر چند شاید با امکانات نه چندان زیاد. ولی تلاش خواهیم کرد در آینده با هم‌افزایی مناطق مختلف کشور شاهد فعالیت‌های بیش‌تری باشیم.

اگر در استان هرمزگان آمادگی وجود داشته باشد این‌ استان را به عنوان یکی از مراکز مهم فعالیت‌های فرهنگی، معرفی خواهیم کرد».

در پایان این مراسم معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان و روسای انجمن‌های مختلف هنری استان هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 268138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha