پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناتالی پورتمن، هنرپیشه آمربکایی و رئیس هیات داوران،‌کارگردان آمریکایی،کوئنتین تارانتینو، چهارشنبه اول سپتامبر به روی فرش قرمز رفتند تا جشنوار ونیز را افتتاح کنند.

tarantino

 به گزارش خبرگزاری فرانسه شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز در "پالاتسو دو سینما" با نمایش "قوی سیاه"،  آخرین اثر کارگردان آمریکایی، دارن آرنوفسکی، آغاز به کار کرد.

رئیس‌جمهور ایتالیا، جورجو ناپولیتاتو، نیز در مراسم حضور داشت،‌ اما از جداگانه از در دیگری وارد کاخ جشنواره شد.

فیلم‌های آمریکایی در فستیوال 2010 ونیز حضوری پررنگ دارند،‌ و 5 تای آنها از جمله کمدی دراماتیک کارگردان برنده جایزه اسکار،‌سوفیا کوپولا، "یک جایی" و فیلم وینسنت گالو، "قول‌های نوشته بر آب" در مورد دختری با بیماری لاعلاج، در بخش مسابقه شرکت کرده‌اند.

پورتمن که در فیلم "قوی سیاه" در نقش بالرینی ظاهر می‌شود که در صحنه نفس‌گیر باله نیویورک تحت فشارهای سخت بیرونی و درونی قرار دارد.

این هنرپیشه نامزد جایزه اسکار با همبازی‌اش در این فیلم، هنرپیشه فرانسوی، ونسان کسل،‌ همراهی می‌شد که نقش کارگردان درخشان اما فریبکار او را ایفا می‌کند.

کسل که مانند پورتمن در کودکی به تمرین باله پرداخته بود، در کنفرانس خبری گفت: "برای اینکه بالرین شوید، باید استعداد درونی داشته باشید، مانند کشیش شدن."

24 فیلم برای کسب شیر طلایی این جشنواره که تا 11 سپتامبر ادامه پیدا می‌کند،‌ رقابت می‌کنند، از جمله فیلم "کشتن ذاتی" ساخته کارگردان لهستانی یرژی سمولینوفسکی که در آخرین لحظات به فیلم‌های بخش مسابقه اضافه شد.

جشنواره امسال شامل نمایش افتتاحیه 79 فیلم سینمایی بلند از 34 کشور از جمله  برای اولین بار فیلمی از جمهوری دومینیکن درباره کشور همسایه‌‌اش، هائیتی، است.

هیات داوران علاوه بر تارانتینو، شامل کارگردانان آرنو دسپلشین از فرانسه،‌گوئیلمو آریاگا از مکزیک و گابریل سالواتوروس از ایتالیاست.

این هیات داوران شیر طلایی برای بهترین فیلم،‌ جام‌‌های وولپی برای بهترین بازیگر زن و مرد،‌ و جایزه ویژه هیات داوران را در میان جوایز دیگر اهدا خواهند کرد.

 فستیوال فیلم ونیز که در سال 1932 آغاز شد،‌ شصت و هفتمین دوره خود را می‌گذراند.

کد خبر 115268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز