یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

ترجمه کیکاووس زیاری: مجموعه پربیننده تلویزیونی «ویلفرد» که محصول استرالیاست، تبدیل به یک محصول مشترک سینمایی می‌شود که تهیه‌کنندگانش از اهالی سینمای استرالیا و آمریکا هستند.

نسخه سینمایی‌ای هم با نام ویلفرد ساخته می‌شود و الیجا وود نقش اصلی آن را بازی خواهد کرد. وود در این فیلم نقش جوانی را به عهده دارد که در همسایگی‌اش زنی زندگی می‌کند که خیلی مرموز است و سگ او می‌تواند حرف بزند.  

کاراکتر وود تصمیم می‌گیرد متوجه این نکته شود که چگونه این زن یک سگ سخنگو دارد. نقش خانم همسایه را جین‌گان، بازیگر استرالیایی بازی می‌کند. او در نسخه اورژینال تلویزیونی هم حضور داشت و یکی از خالقان اصلی این مجموعه بود. راندال اینهورن نسخه سینمایی را براساس قصه فیلمنامه‌ای از دیوید زوکرمن کارگردانی می‌کند و قرار است کلید فیلمبرداری آن ماه آینده در شهر ملبورن زده شود.

صنعت سینمای استرالیا از تولید نسخه سینمایی ویلفرد استقبال کرده و آن را گامی در جهت رونق سینمای کشور و لوکیشن‌های جذاب آن ارزیابی می‌کند. به همین ترتیب، منتقدان سینمایی هم ساخت این فیلم را یک حرکت مثبت در روند فیلمسازی این کشور می‌دانند. کن‌کانر، تهیه‌کننده استرالیایی فیلم می‌گوید: «ما در اینجا امکانات و قابلیت‌های خوب و بالای سینمایی را در اختیار داریم. هزینه‌های تولید هم در مقایسه با کشورهای دیگر، در اینجا پایین‌تر است و برای گروه‌های فیلمسازی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌‌تر است که فیلم‌های خود را در استرالیا تهیه، تولید و فیلمبرداری کنند.

خود ما هم از حضور تمام گروه‌های فیلمسازی استقبال می‌کنیم. تولید ویلفرد به همکاران خارجی ما کمک می‌کند تا درک و دید درست‌تر و مثبت‌تری نسبت به کار در استرالیا پیدا کنند. ما مطمئن هستیم که پس از تولید این فیلم و نمایش عمومی آن، بسیاری از گروه‌های بین‌المللی فیلمسازی، کشور استرالیا را به عنوان انتخاب اول خود درنظر خواهند گرفت و از امکانات و لوکیشن‌های آن برای تولید محصولات خود استفاده خواهند کرد.»

الیجا وود بازیگر اصلی ویلفرد در 2سال اخیر در چند پروژه سینمایی بین‌المللی بازی کرده که یکی از آنها «شاگرد مستعد» محصول سینمای اسپانیاست. این فیلم دلهره‌آور سال قبل نمایش عمومی موفقیت‌آمیزی در این کشور اروپایی داشت و باعث جذب تعدادی پروژه بین‌المللی دیگر به کشور اسپانیا شد. تهیه‌کنندگان استرالیایی ویلفرد هم امیدوارند این فیلم همین وضعیت را برای سینما و لوکیشن‌های استرالیا فراهم کند.

وود با بازی در مجموعه فیلم 3 قسمتی «ارباب حلقه‌ها» به صورت یک بازیگر مطرح درآمد. او که برای فصل پاییز فیلم «رمانتیک‌ها» را در کنار کتی هولمز و آنا پاکوئین روانه پرده سینماها می‌کند، این روزها مشغول همکاری با سازندگان انیمیشن کامپیوتری «خوش‌قدم2» است. او در این اکشن خانوادگی ماجراجویانه، به جای کاراکتر اصلی قصه صحبت می‌کند که یک پنگوئن کوچولو و ماجراجو است.

وود در قسمت اول این فیلم در سال2006 هم، صدای خود را به این کاراکتر قرض داده بود. سازندگان فیلم کمدی حادثه‌ای ویلفرد امیدوارند بتوانند آن را تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله‌دار سینمایی کنند.

کد خبر 110915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز