شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

ترجمه کیکاووس زیاری: «سفید‌برفی و هفت‌کوتوله» به‌صورت یک فیلم زنده سینمایی دوباره‌سازی می‌شود.

سال‌ها پس از نمایش موفقیت‌آمیز نسخه کارتونی قصه سفید‌برفی، صنعت سینما قصد دارد نسخه زنده آن را با حضور گروهی از بازیگران تازه‌وارد و قدیمی سینما، دوباره تهیه و تولید کند.

نسخه جدید که با نام «سفید‌برفی» ساخته و اکران عمومی خواهد شد، به‌دنبال موفقیت کلان مالی و انتقادی نسخه جدید و زنده «آلیس در سرزمین عجایب» (ساخته تیم برتون) تولید خواهد شد. برت راتنر کارگردان و تهیه‌کننده سینما که قبل از این کمدی اکشن «ساعت شلوغی»‌را با بازی جکی‌چان ساخته است، تهیه‌کننده اصلی نسخه تازه سفید‌برفی است. او این افسانه کلاسیک دنیای سینما را با همکاری شرکت مستقل فیلمسازی رلتیولی‌مدیا تهیه خواهد کرد.

کار نوشتن فیلمنامه نسخه تازه فیلم را ملیسا والاک انجام داده است. او می‌گوید فیلمنامه‌اش شباهت‌های خیلی زیادی به نسخه اوریژینال و انیمیشن کمپانی والت‌دیزنی دارد؛ به‌این ترتیب، خط اصلی قصه فیلمنامه او هم درباره دختر جوانی است که پس از خوردن سیبی سمی که یک جادوگر بدجنس به وی می‌‌دهد، طلسم ‌شده و به خواب فرو می‌رود. با این حال، ماجراهای تازه‌ای هم به این قصه اضافه شده که در نسخه انیمیشن آن وجود نداشته است.

راتنر درباره نسخه جدید می‌گوید: «این فیلم دقیقا همان چیزی نیست که پدربزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌های ما در دوران کودکی و نوجوانی خود تماشا کرده‌اند و از دیدن آن لذت بردند. ملیسا والاک برای نوشتن فیلمنامه فیلم، سفری به دل افسانه‌های محلی و 500ساله رفت و چیزهایی را به قصه فیلمنامه‌اش اضافه کرد که در نسخه انیمیشنی کمپانی والت‌دیزنی، توجه زیادی به آنها نشده بود.

چند کاراکتر تازه‌، وارد قصه نسخه ما می‌شود که یکی از آنها یک اژدها است. این اژدها در قصه اوریژینال سفید‌برفی حضور داشت. به اعتقاد من والت‌دیزنی با تولید انیمیشن سفید‌برفی و هفت‌کوتوله یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین محصولات کل تاریخ سینما را ارائه داد. فیلم ما قصد رقابت با آن اثر کلاسیک را ندارد، ضمن اینکه لحن کمدی آن قوی‌تر از فیلم والت‌دیزنی خواهد بود. نسخه اوریژینال برای زمان خودش ساخته شد و نسخه ما هم حال‌وهوای زمانه خودش را خواهد داشت.»

نسخه اصلی و کارتونی فیلم سفید‌برفی در سال1938 اکران عمومی شد و اکنون لقب یکی از آثار کلاسیک دنیای سینما را به خود اختصاص داده است. این فیلم توسط دیوید هند کارگردانی شد و معلوم نیست نسخه جدید زنده آن را خود راتنر کارگردانی خواهد کرد یا خیر. نسخه جدید فیلم سفید‌برفی در شرایطی وارد مرحله تولید می‌شود که صنعت سینما مدتی قبل اعلام کرد قصد تولید فیلمی مستقل درباره کاراکتر منفی این فیلم یعنی ملکه بدجنس و جادوگر را دارد. این ملکه، موجودی قدبلند با یک ردای سیاه بود که یک پرنده سیاه همیشه او را همراهی می‌کند.

در نسخه انیمیشنی لوسیل لاورمه به‌جای این جادوگر بدطینت صحبت کرد. این فیلم جدید قرار است به‌صورت انیمیشن تهیه شود، ولی هنوز مشخص نیست چه زمانی به مرحله تولید می‌رسد. دنیای سینما قبل از این در سال1997 فیلم کمترشناخته‌شده «سفید‌برفی، افسانه وحشت» را تهیه کرد که براساس قصه سفید‌برفی ساخته شد. سیگورنی ویور و سام نیل بازیگران این فیلم بودند.

کد خبر 109990

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز