همشهری آنلاین: انگ لی، کارگردان آمریکایی- تایوانی، می‌گوید فیلمبرداری فیلم جدیدش "زندگی پی" را که برای اولین بار سه‌بعدی خواهد بود، در ماه ژانویه در تایوان آغاز خواهد کرد.

Ang Lee

به گزارش خبرگزاری فرانسه این فیلم که قرار است در دسامبر 2012 به نمایش درآید براساس رمان برنده جایزه بوکر نوشته یان مارتل درباره یک پسر هندی است در یک قایق نجات به همراه یک گورخر،‌ یک کفتار، یک اورانگوتان و یک ببر در اقیانوس آرام شناور است.

لی در یک کنفرانس خبری در تایپه، مرکز تایوان، به شوخی گفت: "این فیلم درباره آب،‌کودکان و حیوانات است، همه چیزهایی که بهتر است در یک فیلم به‌شان دست نزنید."

لی تایید کرد که دو سوم این فیلم به تهیه‌کنندگی استودیوی فوکس 2000 در تایوان فیلمبرداری خواهد شد.

او گفت: " فیلمبردای یک فیلم سه‌بعدی بسیار مشکل است، زیرا تکنیکی بسیار جدید است و هیچکس واقعا آن را درک نمی‌کند... همه در حال کاوش کردن ان است و ناشناخته‌های بسیاری در آن وجود دارد."

لی گفت:‌"فیلم سه‌بعدی یک زبان جدید سینمایی است. این شیوه جذابیت‌های جدیدی دارد و راه‌ جدیدی را می‌گشاید."

هنرپیشه اصلی فیلم در نقش "پی پاتل" یک تازه‌بازیگر 17 ساله به نام سوراج شارما است. شارما از میان 3000 نامزد در جلسات تعیین بازیگر در سراسر هند انتخاب شده است.

لی گفت: "او تنها کودکی بود که با خصوصیاتی که من در ذهن داشتم،‌ تطبیق می‌کرد. او سرزنده و بسیار طبیعی است و باعث می‌شود داستان واقعی به نظر رسد."

انگ لی، که در نیویورک زندگی می‌کند، پس از آنکه در سال 2007 به عنوان اولین آسیایی برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم "کوهستان برودبک" شد، "افتخار تایوان" خطاب شد.

کد خبر 119531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز