چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر - سعید مروتی: فروش فیلم‌های روی پرده در روزهای میانی هفته جاری افزایش قابل‌توجهی یافت؛ افزایشی که دلیلش را باید در تعطیلی روز سه‌شنبه به‌مناسبت نیمه‌شعبان جست‌وجو کرد که تأثیرش را روی فروش روز دوشنبه نیز گذاشت

felem-57-gh

 به این ترتیب فیلم‌های ایرانی که در تابستان امسال گیشه چندان داغی را تجربه نکرده بودند، توانستند آمار فروش خود را بهبود ببخشند.

«پسر آدم، دختر حوا» پرفروش‌ترین فیلم روی پرده است. دومین ساخته رامبد جوان پس از فیلم ناامیدکننده «اسپاگتی در هشت دقیقه» یک کمدی رمانتیک جذاب و خوش‌ساخت است که بهتر از بقیه فیلم‌های روی پرده می‌فروشد. پسر آدم، دختر حوا، تنها در روز سه‌شنبه 36 میلیون تومان فروخت تا مجموع فروشش به 230 میلیون تومان برسد. با این روند، فروش فیلم رامبد جوان که مهناز افشار و حامد کمیلی بازیگران اصلی‌اش هستند احتمالا از مرز نیم میلیارد تومان عبور خواهد کرد.«افراطی‌ها» دیگر کمدی روی پرده نیز فروش قابل‌قبولی داشته است. این فیلم توسط جهانگیر جهانگیری کارگردانی شده که در دهه 60، بیشتر اکشن می‌ساخت و «تبعیدی‌ها» بهترین ساخته‌اش محسوب می‌شود.

افراطی‌ها که هم، نامش و هم بیلبوردهایش (به‌خصوص فونت استفاده شده برای عنوان فیلم) تداعی‌کننده اخراجی‌هاست، هیچ شباهتی به فیلم ده‌نمکی ندارد؛ جز اینکه این فیلم هم یک کمدی نازل و سبک است. افراطی‌ها تاکنون 230 میلیون تومان فروخته است.«لج و لج بازی» نیز فیلمی کمدی است که با فروش دیروزش به مجموع فروش250 میلیون تومان رسید. ‌ بازی امیر جعفری در نقشی تداعی‌کننده کاراکترش در «بی‌پولی» برگ برنده لج و لج‌بازی است.«چهل‌سالگی» نیز به‌عنوان فیلمی جدی تاکنون توانسته ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند؛ فیلمی که تا هفته پیش در روزهایی صدرنشین جدول فروش روزانه سینماها بود و این روزها گرچه میدان را تا اندازه‌ای به کمدی‌ها واگذار کرده اما همچنان فروش قابل‌قبولی دارد. این ساخته علیرضا رئیسیان تاکنون 240 میلیون تومان فروخته است.

«هفت دقیقه تا پاییز» نیز پس از گذشت 6 هفته از اکرانش و باتوجه به آمدن چند فیلم تازه، دچار افت فروش شده است. این فیلم که ملودرامی تلخ است تاکنون به رقم فروش 400میلیون تومان رسیده است.«بیداری رؤیاها» کم‌فروش‌ترین فیلم اکران تابستان است. محمدعلی باشه آهنگر کوشیده فیلمی متفاوت بسازد و از امین حیایی نیز در هیئت پرسونایی که تماشاگر تاکنون مشابهش را از او ندیده، استفاده کرده است. با این همه بیداری رؤیاها فروش ضعیفی دارد و با مجموع فروش نزدیک به 60 میلیون تومان کم‌مخاطب‌ترین فیلم روی پرده است.

 

کد خبر 112551

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز