مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان ناسا برای تاکسی‌های فضایی که قرار است در آینده‌ای نزدیک به حمل و نقل توریست‌های فضایی و یا فضانوردان بپردازند مقررات و قوانینی را تعیین کرده است

تاکسی فضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت‌هایی که برای رساندن فضانوردان سازمان فضایی ناسا به ایستگاه بین‌المللی فضایی با یکدیگر در رقابت‌اند، اکنون راهکار جدیدی را برای متمرکز شدن بر روی آن دریافت کرده‌اند زیرا سازمان ناسا مجموعه‌ای 39 صفحه‌ای را درباره آنچه این سازمان برای تایید و اهدای مجوز به پروازهای تجاری و راه‌اندازی سیستم حمل و نقل فضایی-تجاری یا همان تاکسی‌های فضایی به آنها نیازمند است را منتشر کرده است.

ناسا در این دستور العمل جدید اعلام کرده برای انتقال دادن فضانوردان خود به ایستگاه بین‌المللی فضایی به فضاپیماهایی نیاز دارد که از نظر ایمنی نسبت به شاتل‌های فضایی‌اش که در سال 2011 و پس از پایان یافتن دو یا سه ماموریت فضایی دیگر بازنشسته خواهند شد، ایمن تر باشند.

در این اسناد آمده است خطر از دست دادن یکی از سرنشینان طی پرتاب یا فرود آمدن فضاپیما در ماموریت‌های فضایی تجاری نباید بیشتر از یک در هزار باشد و از سویی دیگر این فضاپیماها باید به سیستم‌های کنترل دستی و قابلیت‌های عملیاتی از راه دور مجهز باشند.

ناسا تنها سازمان دولتی نیست که برای توسعه دادن فضاپیماهای فضایی تجاری در تلاش است، سازمان هوانوردی فدرال FAA نیز بدون مشارکت در برنامه‌های ناسا و به صورت مستقل در تلاش است این بخش از پروازهای فضایی را فعال کند. انتظار می‌رود این سازمان که در نظر دارد راهکارهای مشابه ناسا را برای ساخت فضاپیماهای تجاری ارائه کند، در مسیری نزدیک به مسیر ناسا حرکت کند.

کد خبر 124918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز