همشهری آنلاین: باراک اوباما در یک تماس تلفنی با ایستگاه فضایی بین المللی به فضانوردان گفت: می‌خواستم پیتزا سفارش بدهم. فکر نمی‌کردم شماره فضا را گرفته باشم

فضانوردان در ایستگاه بین‌المللی فضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، 4 فضانورد شاتل آتلانتیس و 6 فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی صبح خود را با دو تماس تلفنی عجیب از زمین آغاز کردند.

این فضانوردان که تمام شب را به دلیل عملکرد بد یکی از پنج رایانه اصلی ایستگاه فضایی بین المللی نخوابیده بودند، اولین تماس را از"پل مک کارتنی"، از اعضای سابق گروه موسیقی "بیتل‌ها" در ساعت 4:59 دقیقه بامداد دریافت کردند.

"پل مک کارتنی" به آنها گفت: "صبح بخیر بچه ها، وقت بیدار شدن است!"

سپس در پایان صبح، رئیس جمهور آمریکا از کاخ سفید به آنها زنگ زد و گفت: "برای سفارش یک پیتزا زنگ زدم. فکر نمی‌کردم که خودم را در فضا پیدا کنم."

باراک اوباما پس از این شوخی با لحن جدی‌تری ادامه داد: "می‌خواستم به شما بگویم که این ماموریت به منزله آخرین پرواز برنامه شاتل فضایی و آغاز یک برنامه جدید است."

گفتگوی میان اوباما و فضانوردان که به طور مستقیم از تلویزیون ناسا پخش می‌شد پانزده دقیقه به طول انجامید.

فضانوردان در ایستگاه بین‌المللی فضایی

رئیس جمهور آمریکا در این گفت و گو تاکید کرد: "تیم‌هایی مثل شما به کار در ایستگاه فضایی در سال‌های آینده ادامه خواهند داد درحالی که من به ناسا ماموریت جدید و بلند پروازانه توسعه فناوری‌ها و سیستم‌های فضایی لازم برای ورود انسان به مریخ را محول کرده‌ام."

وی افزود: "ناسا به پیشروی در مرزهای اکتشافات و پروازهای فضایی انسان در عصر پسا- شاتل ادامه خواهد داد. کاخ سفید برنامه اعزام فضانوردان به سیارک‌های نزدیک به زمین تا سال 2025 و رسیدن به مریخ و قمرهایش تا سال 2030 را در دستور کار دارد."

کد خبر 140601
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز