مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات چینی طرحی جدید از سری برنامه‌های فضایی سرنشین دار را برای ساخت ایستگاه فضایی و فضاپیمای باری تا پایان سال 2020 ارائه کردند

برنامه های فضایی چین

به گزارش خبرگزاری مهر، مقامات فضایی دفتر مهندسی فضایی چین همچنین اعلام کردند در نظر دارند از مردم کشورشان بخواهند تا نامی را برای این ایستگاه فضایی 60 تنی که قرار است تا انتهای سال 2020 تکمیل شود، انتخاب کنند.

بر اساس مدارکی که توسط این دفتر ارائه شده این ایستگاه فضایی از یک اتاقک مرکزی و دو آزمایشگاه برخوردار خواهد بود و همچنین برای انتقال ابزار و تجهیزات به این ایستگاه فضاپیمای باری ویژه ‌ای ساخته خواهد شد.

این ایستگاه در مقابل ایستگاه فضایی بین المللی با وزنی برابر 419 تن و ایستگاه فضایی میر با وزنی برابر 137 تن که از سال تا 1996 تا 2001 فعال بوده است بسیار کوچک‌تر خواهد بود اما در عین حال می‌تواند سومین ایستگاه فضایی چند اتاقی در جهان به شمار رود که ساخت آن به تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر نیازمند خواهد بود.

مقامات چینی از مردم درخواست کرده‌اند از آنجایی که ساخت چنین ایستگاهی می‌تواند برای کشور چین اعتبار جهانی به همراه داشته باشد در تعیین نام این ایستگاه مشارکت داشته باشند.

چین در حال حاضر در دومین مرحله از برنامه فضایی‌اش با هدف ارسال انسان به فضا قرار دارد و قرار است در اواخر سال جاری دو فضاپیما به فضا پرتاب کند.

کد خبر 133647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز