همشهری‌آنلاین: یک شرکت روسی اعلام کرد قصد دارد اولین هتل پنج ستاره فضایی در فضا ایجاد کند.

هتل فضایی

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی؛ در حالی که فضا به جدیدترین مقصد سفرهای توریستی در دنیا تبدیل می‌شود و توریست‌هایی که قصد سفر دارند دیگر در ایستگاه فضایی مستقر نخواهند شد به همین علت تلاش‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌هایی در فضا شروع شده است.

در این چارچوب شرکتی خصوصی در روسیه اعلام کرد قصد دارد اولین هتل پنج ستاره خود را در فضا ایجاد کند. شرکت خصوصی روسی قراردادی چند میلیارد دلاری با شرکت فضایی دولتی روسیه امضا کرده است.

طرفین اعلام کرده اند براساس برنامه‌ریزی اولین هتل فضایی در سال دو هزار و شانزده در فضا برای استفاده توریست‌های فضایی آماده خواهد شد.

سرگئی کوشتینکو مدیر اجرایی شرکت فن‌آوری های فضایی روسیه در مصاحبه با راشاتودی گفت: ما از مدت‌ها پیش کار درباره این پروژه را شروع کرده‌ایم و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز این هتل و بخش هایی از آن ایجاد شده‌اند. این هتل ظرفیت هفت نفر را خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به آن که بیشتر توریست‌های فضایی تمایل دارند در این سفر عکاسی کنند دو جایگاه برای انجام عکاسی توریست‌ها در این هتل فضایی تعبیه شده است که از این جایگاه‌ها می‌توانند ستاره‌ها و زمین را نظاره کنند. وی گفت: هتل ما در مقایسه با ایستگاه فضایی آسایش بیشتری را برای توریست‌ها تامین خواهد کرد زیرا ایستگاه فضایی مرکزی صنعتی در فضا است. اما هتل فضایی ما برای مردم طراحی و ساخته می‌شود

کد خبر 117361
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز