چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین روبات فضانورد شبه انسانی، پس از ماه‌ها توانست طعم آزادی در خلاء را چشیده و از جعبه بسته بندی خود خارج شود

روبونات

به گزارش خبرگزاری مهر، "کدی کولمن" و "پائولو نسپولی" دو فضانوردی هستند که روبونات را از حبس بیرون آوردند، روبات دستیاری که برای کمک به فضانوردان طراحی شده است. این روبات خدمتکار که به همراه شاتل دیسکاوری به ایستگاه فضایی بین المللی حمل شد از آگوست 2010 در بسته بندی کوچک و فشرده‌ای محبوس شده است.

روبونات 2 به تدریج به انجام کارهای ساده و روزانه‌ای در ایستگاه فضایی گماشته خواهد شد. با این همه پیش از آغاز به کار، اولین دستوری که این روبات دریافت خواهد کرد دستوری برای کنترل سلامتی روبات از مسافت طولانی خواهد بود که پشت سر گذاشته است.

روبونات 2.5 میلیون دلاری که به R2 نیز شهرت دارد، از یک سر و بالاتنه، دو دست و انگشت‌های مجزا و قابل حرکت برخوردار است. این اولین روبات شبه انسانی است که به فضا پرواز کرده است که قد آن 1.01 متر و وزن آن 150 کیلوگرم است.

این روبات در پی همکاری مشترک ناسا و جنرال موتورز ساخته شده است و قرار است بقیه عمر خود را در اتاقک Destiny ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری کند. R2 به گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند با استفاده از دستان خود از تمامی ابزارهایی که فضانوردان قدرت استفاده از آنها را دارند، استفاده کند.

کد خبر 130618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز