مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضانوردان ایستگاه فضایی توانستند دومین راهپیمایی فضایی از چهار راهپیمایی برنامه ریزی شده در آخرین ماموریت شاتل اندیور را، با وجود دشواری‌های فراوان و درگیری با پیچ‌های شناور در فضا، با موفقیت به پایان برسانند

تعمیر فضا پیما توسط فضانوردان اندیور

به گزارش خبرگزاری مهر، فضانوردان در دومین راهپیمایی فضایی خود در ایستگاه بین المللی فضایی در حالی که تلاش می‌کردند لولایی از سیستم برق ایستگاه فضایی را تعمیر و روغن کاری کنند، دچار مشکلات متعددی شدند، دو پیچ از پیچ‌های این قطعه را از دست داده و برای بیرون آوردن یک واشر از میان درزی در میان قطعات ایستگاه به شدت دچار دردسر شدند.

"مایک فینک" و "اندرو فوستل" دو فضانوردی بودند که انجام این راهپیمایی فضایی هشت ساعته را به عهده داشتند. این دو فضانورد در این ماموریت توانستند با موفقیت آمونیاک را به سیستم خنک کننده ایستگاه هدایت کنند، البته در حین انجام این کار یکی از لوله‌ها دچار نشتی شد و فضانوردان را مجبور کرد برای ترمیم آن تلاش مضاعفی انجام دهند. آمونیاک ماده‌ای بسیار سمی است از این رو فضانوردان نهایت تلاش خود را انجام دادند تا در هنگام انتقال دو کیلوگرم آمونیاک به سیستم خنک کننده، لباس‌های خود را آلوده نکنند.

همچنین زمانی که فینک در حال روغن کاری لولاهای باله خورشیدی ایستگاه بود، با دو پیچ و یک واشر دچار مشکلات متعددی شد. ناسا قصد دارد با روغن کاری اتصالات ایستگاه طول عمر شاتل را برای سال‌های دوری ایستگاه از پروازهای زمینی، افزایش دهد.

این دومین راهپیمایی فضایی از چهار راهپیمایی است که قرار است در آخرین سفر اندیور به ایستگاه فضایی انجام شود هدف از اجرای این راهپیمایی‌ها قرار دادن وضعیت ایستگاه فضایی بین المللی در بهترین شرایط ممکن است تا بتواند برای یک دهه آینده به خوبی به فعالیت خود ادامه دهد.

تعمیر فضا پیما توسط فضانوردان اندیور

مایک فینک با اتمام این ماموریت به اولین فضانورد آمریکایی تبدیل خواهد شد که بیشترین مدت را در فضا گذرانده است، وی تا کنون 377 روز، بیش از یک سال از زندگی خود را در فضا سپری کرده است.

راهپیمایی شماره سه قرار است در روز چهارشنبه و توسط همین دو فضانورد انجام بگیرد. شاتل اندیور به فرماندهی "مارک کلی" برای یک هفته دیگر در فضا باقی خواهد ماند و به این شکل تاریخ بازگشت آن به زمین اول ژوئن 2011 خواهد بود.

کد خبر 135871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز