همشهری آنلاین: مدیر عامل یک کارگزاری بورس تاکید کرد: افرادی که تخصص کافی در زمینه سرمایه گذاری و معامله سهام در بورس ندارند با ارایه اطلاعات غلط و نادرست، سرمایه‌هایی را که وارد بورس می‌شود همواره با ریسک مواجه می‌کنند.

بورس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، قیایی درباره اطلاعیه بورس مبنی بر خودداری استفاده سهامداران از مشاوران سرمایه گذاری بدون مجوز گفت:به طور قطع افرادی که تخصص کافی در زمینه سرمایه گذاری و معامله سهام در بورس ندارند اگر در زمینه مشاوره وارد عمل شوند، زمینه‌های ریسک و خطر را برای سرمایه سرمایه گذاران فراهم می کنند.

قیایی افزود: با اطلاعات غلط و نادرست، سرمایه‌هایی که وارد بازار سهام می‌شود، با ریسک همراه خواهد شد و برای جلوگیری از این اقدام باید اطلاع رسانی صحیح از طریق رسانه‌ها انجام شود.

وی اظهار داشت: همواره توصیه کارگزاران آن است که افراد ناآشنا و بدون تخصص، برای حضور در این بازارتخصصی از افرادحرفه ای بهره گیرند و اجازه دهند کارگزاران برای آنها، سهام خرید و فروش کنند یا از ابزار مناسب تری مانند صندوق‌های سرمایه گذاری استفاده شود.

وی با بیان اینکه سازمان بورس بر اساس ضوابط خاصی به مشاوران مجوز فعالیت اعطا می‌کند، تصریح کرد: این امر ضریب اطمینان بهره مندی از خدمات این شرکت‌ها را افزایش می‌دهد و مشاوران را در قبال ارایه خدماتشان و عواقب مثبت یا منفی آن مسئول می‌کند، بنابراین تنها شرکت‌هایی به ارایه خدمات مشاوره‌ای مبادرت می‌ورزند که مشخصات ومعیارهای سازمان بورس را داشته باشند.

وی تاکید کرد: افراد نا آشنا با بورس باید تلاش کنند تنها از کسانی برای خرید و فروش سهام مشاوره بگیرند که مورد اطمینان و تایید سازمان بورس باشند تا سرمایه آنها دچار خطر وریسک نشود.

کد خبر 121234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز