دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

گروه بورس: با عرضه محصولات شرکت سیمان صوفیان به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ‌ترین هلدینگ سیمان‌ایران، عرضه این محصول در بورس کالا شتاب گرفت.

بورس کالا

به گزارش همشهری، اگرچه پذیرش سیمان در بورس کالا مدت‌ها گرفتار اختلاف وزارت صنایع و وزارت بازرگانی بود اما نهایتا با آزاد‌سازی‌ قیمت سیمان زمینه عرضه این محصول در بورس کالا فراهم شد. بر این اساس از سال‌جاری بورس کالای ایران با پذیرش شرکت‌های سیمانی زمینه عرضه این محصول را در بورس کالا فراهم کرد.

دیروز نیز با عرضه محصولات شرکت سیمان صوفیان از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ فارس و خوزستان که با تولید 25میلیون تن سیمان در سال، بزرگ‌ترین مجموعه تولید سیمان در کشور را داراست، گام جدیدی برای توسعه معاملات سیمان در بورس کالا برداشته شد. فعالان بازار امیدوارند دیگر شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ بزرگ سیمان نیز در مراحل بعدی محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند.

در حال حاضر بیش از 50شرکت سیمان در کشور فعالیت می‌کنند که بیش از 10شرکت سیمان در بورس کالا پذیرش شده و یا در حال بررسی و پذیرش هستند. بر همین اساس روز گذشته مهرزاد نامداری مدیر فنی و پذیرش بورس کالا از نخستین عرضه شرکت سیمان صوفیان در مبادلات دیروز خبر داد و اعلام کرد: عرضه محصولات سیمان در بورس کالا روزبه‌روز شتاب می‌گیرد و شرکت‌های دیگر سیمان در حال مذاکره برای ورود به بورس هستند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های سیمان کردستان، اردستان، اصفهان، سپاهان، بهبهان، صوفیان و داراب در بورس کالا پذیرفته شده‌اند و محصولاتشان در بورس عرضه می‌شود و شرکت‌های سیمان هرمزگان، استهبان و فراز فیروزکوه نیز تا هفته آینده وارد بورس کالا می‌شوند. وی افزود: شرکت‌های دیگری نیز در حال مذاکره هستند و پس از تکمیل مدارک مراحل پذیرش و عرضه محصولاتشان در بورس طی خواهد شد.

نامداری ابراز امیدواری کرد که با عرضه نخستین شرکت زیرمجموعه فارس و خوزستان دیگر شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت نیز محصولاتشان در بورس کالا عرضه شود. مدیر فنی و پذیرش بورس کالا در پاسخ به این پرسش که عرضه سیمان در بورس کالا تا چه حد موفق ارزیابی می‌شود؟ گفت: خریداران سیمان در کشور طیف وسیعی هستند و محصولات آن نیز بسیار متنوع است اما باید درنظر داشت که عرضه سیمان در بورس به‌تازگی آغاز شده و برای توسعه بیشتر معاملات آن نیاز به زمان است.

وی درباره مشتریان سیمان در بورس کالا گفت: اطلاعات دقیقی از هویت خریداران سیمان وجود ندارد اما به‌طور نسبی می‌توان گفت 50 درصد خریداران حقیقی هستند و 50درصد نیز حقوقی.به گفته این مدیر بورس کالا تداوم عرضه این محصولات در بورس علاوه بر افزایش تقاضا موجب رونق بازار این محصول خواهد شد. قرار است پس از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، تمامی شرکت‌های سیمان محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند که به‌نظر می‌رسد با این اقدام، سیمان در فهرست کالاهای محبوب این بورس قرار گیرد.

کد خبر 120287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز