جمعه ۵ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیریت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران از تعویق عرضه عمده یک و نیم درصدی سهام شرکت سایپا از سوی شرکت سرمایه گذاری ملی ایران خبر داد.

بورس

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، عرضه 156 میلیون سهم شرکت سایپا، شنبه ششم آذر اجرا می‌شود.

شرکت سرمایه گذاری ملی ایران 156 میلیون سهم از سهام سایپا را با قیمت پایه 4846 ریال به صورت یکجا و نقد و یا نقد و اقساط واگذار خواهد کرد.

کارگزاران خریدار درصورتی مجاز به ورود سفارش خرید در سامانه معاملاتی خواهند بود که سه درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را به صورت نقدی یا ضمانت ‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کنند و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت ارائه نمایند.

در صورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکند ابتدا همه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) از محل وجه واریزی یا ضمانتنامه مذکور تامین و بقیه آن به عنوان وجه التزام به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

کارمزد کارگزار فروشنده بر عهده فروشنده خواهد بود.

کارگزارانی که در این گونه معاملات بدون دریافت مبلغ مذکور یا ضمانت نامه بانکی از مشتری اقدام به ورود سفارش کنند، ملزم به پرداخت همه کارمزدهای معامله به احساب اشخاص مربوطه هستند و مازاد آن تا سقف 3 درصد ارزش معامله بر اساس قیمت پایه به حساب فروشنده است.

مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم تسویه خارج از اتاق پایاپای برای قطعیت معامله، حداکثر 9 روز کاری پس از روز عرضه است.

شرکت کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران (سهامی خاص) مسئولیت این عرضه را بر عهده دارد.

کد خبر 121582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز