گروه بورس: با وجود نزول شاخص‌های بورس تهران در یک‌ماه گذشته، عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچنان مثبت است و این صندوق‌ها در طول یک ماه گذشته نمره قبولی دریافت کردند.

بورس

 

به گزارش همشهری، با آغاز روند نزولی شاخص‌های بورس از پاییز سال‌جاری تاکنون، ارزش سهام بسیاری از شرکت‌ها در بورس تهران با نزول مواجه شد؛ به‌طوری که میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام که به نزدیک 50درصد رسیده بود به مرز 41درصد بازگشت، در این میان روند صعودی کسب بازده در صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز کند‌تر شد و حتی برخی از این صندوق‌ها با عملکرد منفی روبه‌رو شدند اما بررسی روند سودآوری در این صندوق‌ها نشان می‌دهد عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری با وجود روند نزولی شاخص کل بورس، همچنان مثبت است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدی متشکل از مجموعه‌ای از سهام، اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی، وجه نقد و سایر اوراق بهادار پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است که توسط گروهی از کارشناسان خبره اداره می‌شود. این نوع صندوق‌ها که در طول 2 سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند توانسته‌اند سود‌های سرشاری نصیب سهامداران کنند.

در واقع این صندوق‌ها محلی برای سرمایه‌گذاری افرادی است که اطلاعات یا زمان کافی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سهام ندارند.براساس گزارش فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار، بازده عملکرد کل بورس تهران در طول یک ماه گذشته3.5 درصد کاهش یافته است اما تازه‌ترین اطلاعات از عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد بیشتر صندوق‌های فعال در بازارسرمایه سودآور بوده‌اند و به‌طور میانگین از1.5  تا 4درصد سود نصیب سهامداران خود کرده‌اند؛

ضمن اینکه 7صندوق برتر بازار در طول یکسال گذشته از 45 تا 70درصد بازده نصیب سهامداران خود کرده‌اند. در حال حاضر 40صندوق سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه فعالیت می‌کنند که از این تعداد 13 صندوق با نزول اندکی مواجه شده‌اند اما بقیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری سودآور بوده‌اند. در این میان صندوق سرمایه‌گذاری نوین در طول یک ماه گذشته با به دست آوردن 4 درصد بازده مثبت در صدرقرار گرفته است و پس از آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، رفاه و سهم آشنا به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

این صندوق‌ها به‌طور میانگین3.5 درصد سود در طول یک‌ماه گذشته نصیب سهامداران خود کرده‌اند.صندوق‌های سرمایه‌گذاری پارس، بانک صادرات و ممتاز از دیگر صندوق‌های سودآور بورس در طول یک ماه گذشته بوده‌اند که با عملکرد مثبت به کار خود پایان داده‌اند؛ در‌عین‌حال صندوق سرمایه‌گذاری پویا، آگاه و فارابی در طول یکسال گذشته به‌طور میانگین 65درصد سود به حساب سهامداران خود واریز کرده‌اند.

جدول

کد خبر 121730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز