همشهری‌آنلاین: خانم پیلار آوارز لاسو، معاون مدیر کل یونسکو در حوزه علوم اجتماعی و انسانی روز سه شنبه 4 آبان 1389 در دانشکده مطالعات جهان حضور یافت و با دانشجویان و استادان دانشکده گفت و گو کرد.

Pilar Alvarez-Laso

در ابتدای این دیدار دکتر محمد رضا سعیدآبادی، مدیر گروه بریتانیای دانشکده و مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو خوشامد گفت.
دکتر سعید رضا عاملی، رئیس دانشکده مطالعات جهان با ابراز خوشحالی از حضور معاون مدیر کل یونسکو در دانشکده گفت: امروز دنیا تحت تاثیر رسانه های جهانی تصویری نادرست و گاه مغایر با تصویر واقعی کشورها و مردمان برخی نقاط دنیا در ذهن دارند که باید راه هایی برای اصلاح این نوع نگرش های نشئت گرفته از بازنمایی رسانه ای پیدا شود.

Pilar Alvarez-Laso

دکتر عاملی با انتقاد از وضع موجود و با اشاره به فرمایشی از امیر مؤمنان (ع) افزود: متاسفانه امروز صدای فقرای جهان به گوش کسی نمی‌رسد زیرا رسانه‌های بزرگ در اختیار صاحبان ثروت و قدرت قرار دارند و صرفا آنچه را که در جهت تامین منافع حال و آینده آنهاست منعکس می‌سازند و نتیجه آن پنداشت «یکی برابر با همه» است که منشا بسیاری از جنگ‌های اخیر بوده است.
رئیس دانشکده مطالعات جهان ابراز امیدواری کرد که نهادهای بین‌المللی فرهنگی بتوانند با رهایی از دام محوریت سیاست و اقتصاد و محور قرار دادن فرهنگ قدم هایی در جهت بهبود وضع بشریت بردارند.

سپس خانم آلوارز گفت: یونسکو در حدود ۶۵ سال قدمت دارد و با داشتن ۱۹۰ کشور عضو یکی‌ از بزرگ ترین و مهم ترین زیرمجموعه‌های سازمان ملل است.

وی در ادامه افزود: گرچه ‌دیدار یک روز از ایران فرصتی بسیار اندک برای شناخت این کشور عظیم و مردمان آن است، بی‌ شک پس از این سفر می توانم ادعا کنم که صفا و صمیمیت مردم ایران را به خوبی‌ درک کرده ام.
معاون مدیر کل یونسکو در حوزه علوم اجتماعی و انسانی در تایید سخنان دکتر عامل تاکید کرد: تصویری که از ایران در مجامع خارجی‌ نشان داده می شود تصویر حقیقی ایران و مردمان آن نیست و ما باید دیدگاه خود را نسبت به ایران تغییر داده و آن را به صورت واقعی‌ به مردم جهان نشان دهیم و این باید به عنوان یکی‌ از وظیفه های یونسکو تعریف شود.

در ادامه استادان و دانشجویان پرسش ها و دیدگاه هایی را مطرح کردند که خانم آلوارز ضمن بیان اینکه «در حقیقت من پاسخی برای‌ این سوالات ندارم چرا که به آنها به دیده پیشنهادهایی بسیار کار آمد نگاه می‌کنم»، دیدگاه های خاص خود را درباره هریک از موضوعات طرح شده ابراز داشت.

در پایان نیز رئیس دانشکده به رسم یادبود تابلویی را به معاون مدیر کل یونسکو در حوزه علوم اجتماعی و انسانی اهدا کرد.

کد خبر 119359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز