همشهری‌آنلاین: امیر عباس تقی‌پور دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران میزبان برگزاری نشست فلسفه رسانه با حضور اساتید ودانشجویان این دانشکده بود

در برنامه آغازین این نشست دکتر سعیدرضاعاملی٬ دانشیارگروه ارتباطات دانشگاه تهران و رییس دانشکده مطالعات جهان با بیان اینکه هیچ چیز برای یک معلم زیباتر از دیدن محصول و نتیجه تلاش‌های دانشجویان نیست گفت: باید همیشه خود را دانشجو بدانیم و در راه کسب علوم و دانش قانع نباشیم.

وی که برای حضور در این نشست دانشجویی و در مسیر بازگشت از یک مأموریت علمی٬مستقیما از فرودگاه به دانشگاه آمده بود افزود: آنقدر که حضور در این نشست و دیدن و شنیدن نتیجه تلاش‌های شما برایم اهمیت دارد حضور و سخنرانی در یک کنفرانس بین‌المللی برایم اهمیت نداشت.

دکتر عاملی در سخنان خود به نگاه متفاوت دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل شدن و حضور در جامعه اشاره کرد و از آنها خواست همواره در راه تعالی جامعه و خود کوشا باشند.

وی با اشاره به حضور دکتر یونس شکرخواه در این نشست افزود: وی گرم کننده محافل ارتباطاتی در ایران است.

پس از سخنان کوتاه دکتر عاملی٬ دکتر یونس شکرخواه رییس موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپای دانشگاه تهران در جایگاه قرار گرفت.

وی گفت: سخنانش در این نشست دانشجویی٬ صمیمی و دوستانه خواهد بود. دکتر شکرخواه به فقر ادبیات در حوزه‌های دانشی اشاره کرد و افزود: به دلیل این فقر٬ به هنگام تولید محتوا به نمونه‌های خارجی رجوع می‌کنیم.

وی ادامه داد: ای‌کاش تولیدات‌مان از بستر تولید اولیه آن‌ها در جاهای دیگر جدا شود و خوب درک شوند و با این نگاه نتیجه تولیدات‌مان را برای مخاطبان معمولی عرضه کنیم.

استاد علوم ارتباطات دانشگاه تهران که سخنانش ناظر بر لزوم بومی کردن دانش و تحقیقات در کشور بود با ذکر مثال‌هایی گفت: باید مفاهیم را در بافت زندگی خودمان قرار دهیم تا معنادار شوند و اگر مفاهیم٬ معنادار نشوند اثرگذار نخواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم وفاداری به ذکر منابع در تحقیقات دانشجویی اشاره کرد و گفت: نترسید از این که بگویید این جمله را از این شخص گرفته‌ام. امانتدار باشید و در این‌صورت همه به شما احترام می‌گذارند که امانتداری را یاد گرفته‌اید.

وی با تأکید بر این که هیچ چیز شکل نمی‌گیرد مگر در سایه ارتباطات٬ افزود: به فردا فکر کنید؛ به فردایی که با دانش خود دردی از دردهای اطراف‌تان را مداوا کرده و یا با تولیدتان؛ لبخندی بر لب مردم بیاورید.

دکتر شکرخواه در پایان سخنان خود ضمن تمجید از تلاش‌های علمی دکتر سعید رضا عاملی رییس دانشکده مطالعات جهان٬ از دانشجویان حاضر در این نشست خواست تولیداتشان را از طریق بزرگترین دستاورد ارتباطی بشر یعنی اینترنت٬ منتشر کنند.

پس از سخنان دکتر شکرخواه٬ پانل اول این نشست با عنوان سینما و تلویزیون برگزار شد.
نشست فلسفه رسانه در چهار پانل سینما وتلویزیون٬ فضای مجازی٬م طبوعات و ادبیات داستانی و هنر برنامه‌ریزی شده بود.

کد خبر 108906

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز