چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب « به سوی جوامع دانش‌محور» که گزارش یونسکواست، با ترجمه محمدرضا سعید‌آبادی از سوی انتشارات مجد به بازار کتاب عرضه شده است.

دانش محور

به گزارش همشهری آنلاین گزارش جهانی یونسکو با عنوان «به سوی جوامع دانش‌محور» حاصل تلاش گروهی از متخصصان و کارشناسان یونسکو است که به منظور بررسی محورهای مختلف جوامع دانش‌محور تدوین شده است.

در این گزارش تکامل یا تحول جوامع اطلاعاتی به جوامع دانش‌محور مورد توجه قرار گرفته و آموزش مادام‌العمر، آینده آموزش عالی، امنیت انسانی در جوامع دانش‌محور، دانش محلی و بومی و تنوع زبانی و چگونگی مشارکت در جوامع دانش‌محور به تفصیل شرح داده شده است.

گزارش جهانی یونسکو؛ «به سوی جوامع دانش‌محور» هم نویدبخش است و هم نگران‌کننده. از آن جهت که چشم‌انداز جدیدی از بهره‌مندی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای توسعه پایدار و انسانی را به تصویر می‌کشد نویدبخش است. اما از آن منظر که موانع و چالش‌های عمده و ریسک‌هایی در این راه وجود دارد نگران‌کننده است.

این گزارش را دکتر محمدرضا سعیدآبادی استادیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ترجمه کرده و با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و انتشارات مجد در پاییز امسال چاپ شده است.

کد خبر 125662
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز