همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، وضعیت بهداشتی پاکستان در پی وقوع سیلاب را نسبت به گذشته نگران کننده‌تر خواند و گفت: به منظور کنترل بیماری‌های واگیر، نیروهای بهداشتی در مرزهای کشور از سه هفته گذشته در آماده‌باش کامل قرار دارند.

DR GOOYA

به گزارش ایسنا دکتر محمد مهدی گویا یکشنبه 31 مرداد  با اشاره به وضعیت بهداشتی پاکستان در پی وقوع سیل در این کشور، گفت: در حال حاضر وضعیت کشور پاکستان مقداری نگران کننده‌تر از روزهای قبل شده است به طوری که با پیشرفت سیل و درگیر کردن مناطق بیشتری از این کشور، ‌احتمال شیوع بیماری‌های واگیر نسبت به گذشته بیشتر می‌شود.

وی در این باره ادامه داد: آنچه که اکنون از سوی مسوولان پاکستانی پیش بینی می‌شود آن است که سیل به ایالت‌های جنوبی پاکستان و از جمله "بلوچستان" ادامه یابد. این ایالت‌ها از شرایط ویژه‌ای برخوردارند و برخی بیماری‌ها از مالاریا و تب دانگ به صورت بومی در این مناطق وجود دارند که می‌توانند همه‌گیری‌های بزرگ داشته باشند. حتی پتانسیل بیماری‌های روده‌ای خطرناکی مانند وبا نیز در این ایالت‌ها بیشتر از ایالت‌های شمالی درگیر سیل است. بر این اساس ساماندهی برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام اقدامات پیشگیری در این مورد ضروری است.

وی با اشاره به آماده باش نیروهای بهداشتی ایران در مرزهای کشور با پاکستان از سه هفته گذشته، افزود: در حال حاضر کنترل دقیق در مرزها برقرار است و نیروهای مرزی در آماده باش کاملند.

به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، تمام افرادی که از مرزهای پاکستان وارد کشور می‌شوند از نظر بیماری‌های واگیر به ویژه بیماری‌های روده‌ای به صورتی دقیق کنترل می شوند. همچنین تمام کودکان که از این طریق به کشور وارد می‌شوند تحت واکسیناسیون فلج اطفال قرار می‌گیرند.

گویا از اعزام تیم کارشناسی وزارت بهداشت به پاکستان خبر داد و گفت: تیم کارشناسی وزارت بهداشت به منظور انجام ارزیابی‌های لازم امشب به پاکستان اعزام می‌شود.

به این ترتیب ارزیابی‌های لازم از وضعیت بهداشت، پیشگیری و کمک‌هایی که ایران می‌تواند به این منظور داشته باشد صورت می‌گیرد. در مورد وضعیت درمانی مناطق سیل زده پاکستان نیز بررسی‌های لازم توسط این تیم کارشناسی انجام می‌شود و پس از انجام بررسی‌ها با هماهنگی سفرای پاکستان در ایران و ایران در پاکستان و همچنین وزارت بهداشت پاکستان، اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها در پاکستان آغاز می‌شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در پایان تاکید کرد که تاکنون بیماری در ارتباط با پاکستان در کشور گزارش نشده است.

کد خبر 114530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز