همشهری آنلاین: سازمان‌های امدادرسانی وابسته به سازمان ملل هشدار دادند که با وجود اینکه موقعیت بهداشت کلی در پاکستان به طور نسبی در حال حاضر تحت کنترل قرار دارد، کودکان در معرض خطر فزاینده سوءتغذیه قرار دارند.

pakistan

به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی یونیسف، ماریکسی مرکادو، روز سه‌شنبه 21 سپتامبر اعلام کرد: "وضعیت در پاکستان بسیار فراتر از حد اضطرار است: شمار بزرگی از زنان و کودکان هنوز به کمک‌هایی که نیاز فوری به آنها دارد، دسترسی پیدا نکرده‌اند."

او به روزنامه‌نگاران گفت: "خطر سوء‌تغذیه به خصوص کودکان کم‌سن را تهدید می‌کند."

مرکادو گفت تلاش‌های امدادی گاهگاهی باید به صورتی مداوم درآید و میزان آن به طور فوری به حدی افزایش یابد که به خصوص نیازهای غذایی کودکان بیشتری را برآورده کند."

او افزود: "اگر در این زمینه موفق نشویم، وضعیت کودکان مبتلا بدتر خواهد شد. بدتر شدن وضعیت کودکان ممکن است با سرعت زیادی رخ دهد."

"برنامه جهانی غذا" (WFP)نیز اعلام کرد تنها حدود یک ششم از 600 میلیون دلار مورد نیاز برای جلوگیری از بدتر شدن بحران را دریافت کرده است.

سخنگوی WFP، امیلیا کاسلا، گفت: ‌"یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در حال حاضر تغذیه کودکان کمسن است."

"اداره هماهنگی امور انسان‌دوستانه" سازمان ملل نیز از اهداکنندگان خواست پول نقد بیشتری را در اختیار بگذارند و به وعده کمک 2.01 میلیارد دلاری خود عمل کنند. به گفته این سازمان تنها کمتر از یک چهارم از این مبلغ وعده داده شده را دریافت کرده است، و کمبود شدیدی از لحاظ تسهیلات بهداشتی، دفع فاضلاب و سرپناه وجود دارد.

مرکادو گفت: "ما نیاز به اهداکنندگان بیشتری داریم و اهداکنندگان موجود هم باید کمک‌های خود افزایش دهند."

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت، پل گراوود، نیز در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال هشدارها در مورد تهدید بیماری‌های اسهالی شدید این بیماری‌ها از کنترل خارج شده است یا نه ، گفت: "در حال حاضر چنین شواهدی در این مورد وجود ندارد."

اما او افزود اسهال نسبت به همین فصل سال در سال گذشته در پاکستان 30 درصد افزایش یافته است،‌ و در همین حال موارد مالاریا و بیماری‌های پوستی هم در حال افزایش است.

کد خبر 116615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز