پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مصطفی محمدنجار وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی عالی رتبه وارد فرودگاه چکلالا اسلام آباد شد و ازسوی ماشاا... شاکری سفیر و اعضای نهادهای ایرانی و همچنین 'تصمیم قریشی' وزیر مشاور در امور کشور پاکستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت

najjar

به گزارش ایرنا، در این سفر همچنین از سوی رهبر معظم انقلاب سه نفر از علما شامل حجج الاسلام غیوری، انصاریان و رحیمیان، وزیر کشور را همراهی می کنند.
'فتح اللهی'معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و 'ابوالحسن فقیه'رییس جمعیت هلال احمر نیز به همراه این هیات به اسلام آباد سفر کرده اند.
مصطفی محمدنجار و هیات همراه قرار است پنجشنبه شب به دعوت 'رحمان ملک' وزیر کشور پاکستان در ضیافت افطاری وی شرکت کنند.

همچنین هیات عالی رتبه کشورمان قرار است فردا (جمعه) با مقام های ارشد پاکستان از جمله آصف علی زرداری رییس جمهوری و یوسف رضا گیلانی نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کند.
سفر هیات عالی رتبه کشورمان به پاکستان به منظور بررسی مشکلات مردم سیل زده این کشور انجام شده است.
جمهوری اسلامی ایران تاکنون 330 تن کالا در قالب شش محموله شامل نیازهای اولیه مثل چادر، مواد غذایی ، نیازهای درمانی و بهداشتی و آب آشامیدنی از مرزهای زمینی و هوایی به پاکستان ارسال کرده است.
مقام معظم رهبری حضرت آیت ا‏...‏ خامنه‌ای نهم شهریور در پیامی به به ملت های مسلمان در سراسر جهان، با اشاره به فاجعه عظیم سیل در پاکستان و ابعاد گسترده خسارت ها و نیاز میلیون ها مسلمان پاکستانی به کمک فوری، تاکید کردند‏: ‏باید در این موقعیت خطیر،براساس اخوت اسلامی به وظیفه خویش عمل کنیم و به یاری این برادران و خواهران مصیبت زده بشتابیم‏.‏
دکتر محمود احمدی نژاد نیز دوشنبه گذشته در دیدار با رحمان ملک وزیر کشور پاکستان در تهران،ضمن تسلیت به مناسبت کشته شدن جمعی از مردم این کشور به خاطر جاری شدن سیل، از سفر به این کشور در آینده نزدیک به منظور بازدید از مناطق سیل زده و دیدار با مقام های ارشد پاکستان خبر داد.

کد خبر 115266
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز