چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: رویکرد دور سوم سفرهای استانی دولت، فرهنگی است و با توجه به اهمیت این موضوع 1500 میلیارد تومان بودجه برای امور فرهنگی اختصاص یافته است

نجار

به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی محمد نجار در جمع خبرنگاران افزود: 20 درصد ‌این طرح‌ در دانشگاه‌ها اجرا شده است و با آغاز سال تحصیلی جدید 80 درصد باقیمانده نیز اجرا خواهد شد .

وزیر کشور در تشریح اقدامات وزارت کشور در زمینه اجرای طرح عفاف و حجاب اضافه کرد: سال گذشته مصوبات شورای فرهنگی عمومی را که راهکارهایی در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب بود به برنامه کاری تبدیل کردیم.

وی با بیان اینکه برای تدوین این برنامه ‌200 کارشناس حول 7 محور کار کردند و این محورها در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت افزود: کار بر مبنای این 7 محور از ابتدای سال آغاز شده که از این 7 محور، 6 محور ایجابی و یک محور سلبی است.

وزیر کشور کار فرهنگی در سازمان‌ها، ادارات، مدارس، دبیرستان‌ها، مهدهای کودک‌، دانشگا‌ه‌ها، سینماها و رسانه ملی، حمایت از طراحان طرح‌های پوشش اسلامی و احداث نمایشگاه‌هایی برای عرضه پوشش مناسب اسلامی،‌ استفاده از توانمندی هیئت‌های مذهبی،‌ حوزه‌های علمیه و روحانیت، همچنین برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با نخبگان را از جمله کارهایی دانست که در محورهای ایجابی طرح حجاب و عفاف دنبال می‌شود.

نجار افزود: در بخش سلبی قوه قضائیه و نیروی انتظامی طبق قانون با هنجار شکنانی که قصد دارند از این ابزار علیه نظام استفاده کنند، برخورد خواهد کرد.

کد خبر 114817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز