همشهری‌آنلاین: وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رییس جمهور پاکستان درباره مهمترین راهکارهای همکاری‌های مشترک بین دو کشور تبادل نظر کرد.

Mostafa Mohammad Najjar

Mostafa Mohammad Najjar

به گزارش واحد مرکزی خبر از اسلام آباد ، مصطفی محمد نجار در این دیدار با ابلاغ پیام رییس جمهوری ایران به آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان از تلفات و خسارات سیل اخیر در پاکستان ابراز تاسف و برای ادامه ارسال کمکهای بیشتر انساندوستانه ایران به بی خانمان‌های سیل زده اعلام آمادگی کرد.

نجار بااشاره به اهمیت طرح خط انتقال گاز ایران به پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور اجرای این طرح بزرگ ، احداث خط انتقال گاز را در خاک خود تکمیل کرده است و منتظر آن است تا کار احداث خط انتقال گاز در خاک پاکستان نیز صورت گیرد.

وزیر کشور ایران همچنین به کمبود انرژی در پاکستان اشاره کرد و گفت: ایران آماده است تا در مرحله نخستِ انتقالِ انرژیِ برق ، 1000 مگاوات برق در اختیار پاکستان قرار دهد.

محمد نجار با اشاره به امنیت مرزهای دو کشور ، بر پیگیری تحویل اشرار مسلح و تروریستی تاکید کرد.

وزیر کشور ایران همچنین با ابراز نگرانی از حضور پررنگ قدرتهای خارجی در بلوچستان پاکستان گفت: ایران و پاکستان دارای روابط دیرینه ی خوب و حسنه ای هستند و حضور نیروهای خارجی ، منطقه را دچار مشکل می کند.

رییس جمهور پاکستان نیز در این دیدار با تشکر از پیام دکتر محمود احمدی نژاد ، متقابلا پیامهایی برای مقام معظم رهبری و رییس جمهور ایران ابلاغ کرد.

آصف علی زرداری با ابراز علاقه به نظام جمهوری اسلامی ایران ، درباره خرید برق از این کشور گفت: متاسفانه زیرساختهای انتقال برق در پاکستان ناقص است و در این زمینه به سرمایه گذاریهای خارجی نیاز دارد.

وی با تاکید بر توسعه شبکه راه آهن بین دو کشور گفت: توسعه راه آهن ، اساس توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور خواهد بود.

رییس جمهور پاکستان درباره تردد تروریستها در مرزهای مشترک دو کشور اشاره کرد و گفت: دولت پاکستان هیچگاه اجازه نخواهد داد تروریست‌ها برای حملات تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران از خاک پاکستان استفاده کنند

وزیر کشور  که به منظور شرکت در نشست سه جانبه ایران، پاکستان و افغانستان درباره مبارزه با مواد مخدر  به پاکستان سفر کرده است با نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست در یک کنفرانس خبری نیز شرکت کرد

کد خبر 121575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز