همشهری آنلاین: وزیر کشور با اشاره به سفرش اخیرش به دو کشور عمان و آذربایجان گفت: با کشورهای منطقه بلاخص همسایگان قرار داد های امنیتی منعقد می کنیم

مصطفی محمد نجار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سفر به دو کشور همسایه عمان و آذربایجان گفت: ما مراودات خوبی با کشورهای دیگر علی الخصوص با همسایگان داریم .

وی افزود: عمان یکی از همسایگان ایران است که در زمینه تنگه هرمز به عنوان آبراه استراتژیک میان ما و این کشور می توانیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به انعقاد قرار دادهای امنیتی با کشورهای همسایه گفت: یکی از زمینه های ما با کشورهای همسایه انعقاد توافق نامه های امنیتی است که شامل مبارزه با مواد مخدر ، تروریسم ،قاچاق انسان ، جرائم سازمان یافته و استرداد مجرمین است.

وی ادامه داد: اینگونه همکاری های امنیتی ما با کشورهای همسایه و منطقه می تواند به ارتقا امنیت ، آرامش و آسایش مردم منطقه کمک کند.

محمد نجار در پاسخ به این سوال که آیا انعقاد قرار داد امنیتی با کشور دیگری را در دستور کار دارید ، ضمن اعلام برنامه سفر به ترکمنستان در آینده ای نزدیک گفت: ما با همه کشورهای منطقه و همسایگان این توافق نامه ها را خواهیم داشت.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: ما همکاریمان را با توجه به نیازهای روز در زمینه های امنیتی ، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی ، به خصوص با کشورهای همسایه گسترش می دهیم زیرا این گونه توافقات به افزایش آرامش و رفاه مردم منطقه کمک می کند.

 

کد خبر 127386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز