چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای آذربایجانی اش پیشنهاد کرد دو کشور ایران و آذربایجان در مسایل جهانی کنار هم باشند.

iran baku

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مذکرات هیات‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان درحضور آقایان محمود احمدی نژاد و الهام علی اف برگزار شد.

احمدی نژاد در این دیدار اظهار داشت: خدا را شاکرم که در روز عید سعید قربان به جمهور آذربایجان سفر کردم.

وی افزود: احساس ما این است با سفر به جمهوری آذربایجان در بین برادران و خانه خود هستیم، مطمئنم اگر رییس جمهور آذربایجان هم به ایران سفر کند، چنین احساسی خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: دو کشور دارای روابط خوبی هستند و هیچ مانعی برای توسعه روابط میان ایران و جمهوری آذربایجان وجود ندارد.

رییس جمهوری گفت: تاکنون گفت وگوهای خوبی درباره مسایل بین المللی و موضوع های مورد علاقه دو طرف صورت گرفته است و ما از مواضع خوب و شجاعت رییس جمهوری آذربایجان قدردانی می‌کنیم.

'الهام علی اف' رییس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار ضمن تبریک عید سعید قربان به رییس جمهوری کشورمان گفت: سفر جنابعالی در روز عید قربان به کشورما از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی تاکید کرد: آذربایجان همانند خانه و وطن شما است و امروز خوشحال هستیم روابط دو جانبه دو کشور در حال گسترش است.
علی اف تاکید کرد: مناسبات دو کشور برپایه دوستی و برادری استوار است و امیدواریم روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، انرژی و حمل و نقل همواره توسعه یابد.
وی تاکید کرد: اطمینان دارم با سفر شما به آذربایجان علایق،‌ دوستی و مناسبات دو کشور بیش از پیش توسعه می‌یابد.

همشهری‌آنلاین یادآر می‌شود که رئیس جمهور به منظور دیدار و مذاکره با مقامات جمهوری آذربایجان و نیز شرکت در سومین اجلاس سران کشورهای حوزه دریای خزر به باکو سفر کرده است.

کد خبر 120926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز