همشهری آنلاین: یونیسف اعلام کرد، سنگین‌ترین سیلی که تاکنون در پاکستان آمده، بیش از سه میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است

People jostle to get free food

شبکه خبری زد د اف آلمان گزارش داد، دستکم 1400 نفر تاکنون بر اثر این سیل جان خود را از دست داده‌اند و در روزهای آینده هم احتمالا باران شدیدی در این کشور خواهد بارید.

بنا به اعلام یونیسف اوضاع حدود 1.3 میلیون نفر بسیار حاد است. در همین حال سیل در برخی از مناطق روستایی شمال غرب  پاکستان فروکش کرده است.

اما بنا به اعلام عبدل سامی مالک (Abdul Sami Malik)، سخنگوی این سازمان امدادرسان به کودکان وابسته به سازمان ملل بیم آن می‌رود که منطقه خیبر - پختوخوا (Khyber-Pakhtunkhwa) را در ایالت پنجاب پاکستان در بر گیرد. آنجا مهم‌ترین منطقه برای تامین مواد غذایی است.

 آوارگی 200 هزار نفر

به گفته وی، منطقه سند هم مورد تهدید واقع شده است. تاکنون در پنجاب حدود 50 هزار نفر وادار به ترک خانه‌های خود شده‌اند. مالک ادامه داد، در سند 200 هزار نفر به محل‌های امن منتقل شده اند. در صورتی که طبق پیش‌بینی مقامات، همچنان باران‌های شدید موسومی ببارد، 19 منطقه از 23 منطقه سند تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

یکی از بزرگ‌ترین سدهای این کشور در معرض سرریز قرار گرفته است. سطح آب سد ورسک (Warsak) که سومین سد بزرگ پاکستان است، بی‌وقفه افزوده می‌شود. ستاد بحران منطقه خیبر - پختوخوا از ساکنان شمال پیشاور خواسته‌ است خانه‌های خود را ترک کنند. یک سخنگو گفت، در صورتی که لازم باشد، تخلیه ساکنان به صورت اجباری انجام می‌گیرد.

مقامات معتقدند شمار کشته‌شدگان همچنان افزوده شود. بنا به اعلام یونیسف تاکنون بیش از 1400 نفر جان خود را از دست داده‌اند. به گفته مالک، سازمان‌های امدادرسان و مقامات دولتی روز سه‌شنبه تصمیم خواهند گرفت که آیا درخواست کمک از جامعه بین‌المللی داشته باشند یا خیر.

کد خبر 113036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز