همشهری آنلاین: معاون وزیر علوم و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی از اعزام رایزن علمی به آلمان اعزام خبر داد

دیدار معاون وزیر علوم و سفیر آلمان

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، دکترارسلان قربانی در دیدار با برند اربل  سفیر آلمان ، باتاکید براهمیت همکاریهای علمی بین المللی بر اساس دیپلماسی علمی اظهار داشت: به لحاظ اهمیت روابط علمی با کشورالمان، رایزن علمی از سوی  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال  اعزام به این کشور می باشد و انجمن دوستی ایران وآلمان مدت زیادی  است که مشغول فعالیت است و همکاری علمی بین دو کشور سابقه دیرینه دارد.

قربانی در این دیدار  افزود: پیشنهاد می شود  به منظور نهادینه کردن همکاری علمی بین دو کشور  از طریق موسسه تبادلات اکادمیک آلمان، یادداشت تفاهم همکاری بین آن موسسه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شود.

 وی با اشاره به اینکه  دیدگاه ما نسبت به آلمان در زمینه علم و فناوری بسیار ویژه است و بایستی همکاری های علمی بین دو کشور را سامان دهی نماییم به قرارداد ها و مشکلاتی که بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از شرکتهای آلمانی از جمله شرکت فروستال در زمینه واردات تجهیزات ضروری ازمایشگاهی و دانشگاهی به کشورمان وجود دارد اشاره کرد وخواستار رفع این قبیل مشکلات شدوسفیر المان نیز قول مساعد برای حل مشکلات مذکور را داد.

در ادامه سفیر المان ، ضمن موافقت  با تسهیل مراحل صدور ویزا برای اعضای هیات علمی دانشگاهها تصریح کرد : در سال جدید تاکنون 400 ویزا برای شرکت در کنفرانس ها صادر شده است و  سالیانه 15000 ویزا برای اتباع ایران صادر می شود و درصدد هستیم بخش ویزای سفارت را گسترش دهیم.

 وی با تاکید بر اینکه 4000 دانشجوی ایرانی درآلمان مشغول تحصیل هستند   و 25 قرارداد همکاری و 50 بورسیه برای دانشگاههای آلمان و ایران شکل گرفته است افزود:  ما به عنوان نماینده ملت آلمان در جمهوری اسلامی، خواهان گسترش روابط خود با ایران هستیم و به روابط خیلی عمیق ایران و آلمان افتخار می کنیم .

 سفیر المان تصریح کرد: رابطه دوستی پایدار آلمان و ایران موضوعی است که به ما ارث رسیده و باید در انتقال و استمرار آن به نسلهای آینده کوشا باشیم.

کد خبر 113440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز