شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ حکم وزیر علوم برای تشکیل معاونت مستقل فرهنگی در 40 دانشگاه کشور خبر داد

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر غلامرضا خواجه‌سروی در گفت‌و‌گو با  خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت تشکیل معاونت مستقل فرهنگی در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: تاکنون که در پنجمین ماه سال جاری به سر می‌بریم، 4 سری از ابلاغ‌های دستور وزیر علوم برای تشکیل معاونت مستقل فرهنگی در دانشگاه‌های کشور انجام شده است.

وی افزود: تا کنون اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها از لحاظ ساختاری بر عهده معاونین فرهنگی و دانشجویی بوده است که از ابتدای سال جاری به سمت استقلال این معاونت حرکت کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص تاخیر برخی از دانشگاه‌ها در تاسیس معاونت مستقل فرهنگی گفت: استنباط این است که تشکیل معاونت مستقل فرهنگی و جداسازی آن از معاونت دانشجویی باید در هیات امنای دانشگاه هم مطرح شود که البته این کار پیش از این انجام شده است.

دکتر خواجه‌سروی با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها همچنان به دنبال گزینه مناسب برای معاونت فرهنگی خود هستند، اضافه کرد: تأسیس و راه‌اندازی معاونت مستقل فرهنگی باید روال طبیعی خود را طی کند چون این کار بعد از موافقت رئیس جمهور و با حکم وزیر علوم انجام شده است.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: حکم تاسیس معاونت فرهنگی و معرفی معاونین دانشگاه تا مهرماه و آغاز سال تحصیلی برای تمام دانشگاه‌های کشور ابلاغ می‌شود و باید در انتظار عملی شدن این مسئله باشیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم در ادامه با اشاره به تغییرات ساختاری در حوزه فرهنگی وزارت علوم در سال 84 گفت: در ادامه تغییرات ستادی، در سال اخیر با تلاش بسیار توانستیم در چندین دانشگاه کشور، معاونت مستقل فرهنگی را احیا کنیم.

دکتر خواجه‌سروی در پایان با بیان اینکه بخشی از دانشگاه‌ها معاونت فرهنگی را از معاونت دانشجویی جدا کرده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری، دانشگاه‌های مختلف کشور به صورت ماهانه برای ایجاد معاونت مستقل فرهنگی به وزیر علوم معرفی می‌شوند که تا ابتدای مهرماه تمام دانشگاه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی خود را از طریق معاونت مستقل فرهنگی دنبال کنند.

کد خبر 114395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز