یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری گفت: 550 مرکز پژوهشی جدید در درون دانشگاه ها ایجاد خواهد شد که این امر در برنامه توسعه پنجم کشور پیش بینی شده است.

دانشجو

به گزارش ایسنا، دکتر کامران دانشجو در مراسم دیدار اساتید دانشگاه ها با رئیس جمهور که عصر روز گذشته برگزار شد با تشکر از رییس‌جمهور به خاطر دیدارش با اساتید و نیز آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران در ماه رمضان با اشاره به این جمله‌ حضرت امام (ره) که «دانشگاه محل انسان‌سازی است»‌ گفت:‌ باید در دانشگاه ها انسان‌هایی مبتنی بر تعاریف اسلامی و بر مبنای عقل و وحی ساخت. در همین راستا به اساتیدی نیاز داریم که شرایط خاصی داشته باشند. در مکتب لیبرال دموکراسی، انسان، مادی و تنها به دنبال لذت بردن های مادی و غریزی است و قطعا انسانی که حضرت امام (ره) بر آن تاکید داشته است انسان مادی‌گرا و مورد نظر فرهنگ لیبرال دموکراسی نیست.

وی در ادامه بر تجاری‌سازی پژوهش‌ها در کشور تاکید کرد و گفت: نرخ رشد تولید علم در کشورمان نسبت به سایر کشورها 11 برابر است. البته ما امروز به دنبال تجاری کردن علم و تبدیل آن به ثروت و حمایت از پژوهشگران هستیم. کاربردی کردن پژوهش‌ها و آئین نامه ارتقا که نتیجه‌ آن تعادل بین حرکت در مرز دانش و حوزه کاربرد است از برنامه های وزارت علوم است.

دانشجو درباره‌ افزایش پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد نیز گفت: سال گذشته، 33 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کشور پذیرفته شدند که که این رقم امسال به 55 هزار نفر می‌رسد. تلاش می‌کنیم در عرصه‌ پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد رقم پذیرش را هر سال 20 درصد افزایش دهیم.

وزیر علوم درباره مجوز رئیس جمهور برای استخدام هفت هزار عضو هیات علمی در دانشگاه ها نیز اعلام کرد که این افراد طی سه سال آینده جذب دانشگاه ها خواهد شد.

وی در پایان گفت: جلوگیری از تبعیض در پذیرش دانشجوی دکتری و تسهیل نقل و انتقال دانشجویان دختر از دیگر برنامه های وزارت علوم می باشد.

 

کد خبر 114480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز