همشهری آنلاین: فرایند جذب عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها از 20 مرداد آغاز می‌شود. بر اساس تاکید وزیر علوم دانشگاه‌ها حق اینکه تنها از فارغ التحصیلان خود اعضای هیئت علمی جذب کنند را ندارند و باید از فارغ التحصیلان تمامی دانشگاه‌های کشور عضو هیئت علمی جذب کنند

وزارت علوم

مدیر کل دفتر ارزیابی و نظارت وزارت علوم در گفتگو با مهر از آغاز فرایند ثبت نام برای جذب و استخدام عضو هیئت علمی در دانشگاهها در نیمه دوم مرداد ماه خبر داد و گفت: جذب مربی تنها پس از کسب مجوز از وزارت علوم امکانپذیر است.

دکتر رضا عامری افزود: فراخوان جذب عضو هیئت علمی امسال نیز به صورت متمرکز انجام می شود و نیازهای دانشگاهها به تفکیک رشته ها در قالب بورس و استخدام ثبت می شود.

عامری اظهار داشت: وزارت علوم امکان ثبت نام را نیز از طریق اینترنت فراهم می کند که این ثبت نام از نیمه دوم مردادماه آغاز می شود.

مدیر کل دفتر ارزیابی و نظارت وزارت علوم گفت: این فرایند شامل دانشگاهها و پژوهشگاههای وابسته به وزارت علوم و دانشگاه پیام نور می شود و دانشگاه آزاد و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در این زمینه به صورت مستقل عمل می کنند.

وی درباره جذب مربی در دانشگاهها نیز به مهر گفت: جذب مربی در دانشگاهها پس از کسب مجوز وزارت علوم با دلایل توجیهی در دانشگاهها امکانپذیر است.

عامری وضعیت هرم اعضای هیئت علمی در دانشگاههای دولتی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در دانشگاههای دولتی بیش از 70 درصد اعضای هیئت علمی استادیار و بالاتر از آن هستند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه از از بیستم ماه جاری افرادی که شرایط لازم برای عضو هیئت علمی دانشگاهها را دانشگاه باشند می توانند در سایت اینترنتی که اعلام خواهد شد، نسبت به ثبت نام اقدام کنند گفت: تمامی دانشگاهها از این پس تنها باید از طریق این سایت اقدام به جذب اعضای هیئت علمی مورد نیاز خود کنند.

وی ادامه داد: دانشگاهها حق این که تنها از فارغ التحصیلان خود اعضای هیئت علمی جذب کنند را ندارند بلکه باید تمامی افراد مورد بررسی قرار گرفته و از فارغ التحصیلان تمامی دانشگاههای کشور عضو هیئت علمی جذب کنند با دانشگاههایی که با این موضوع مخالفت کنند نیز برخورد جدی خواهد شد.

رضا عامری مدیر دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم درباره مشکلات جذب هئیت علمی به طولانی شدن فرایند جذب هیئت علمی توسط دانشگاهها اشاره کرد و به مهر گفت: هیئت مرکزی جذب هیئت علمی عالی ترین مرجعی است که نسبت به جذب نهایی هیئت علمی در دانشگاهها تصمیم گیری می کند. از زمان تأسیس این هیئت، پرونده های زیادی در زمینه های هیئت موسس و هیئت امنای موسسات آموزش عالی، استخدام و طرح سربازی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم با اشاره به مهمترین مشکل در فرایند جذب هیئت علمی گفت: برخی دانشگاهها نسبت به فراخوان جذب اقدامات لازم را به درستی انجام نمی دهند و از سوی دیگر طولانی شدن فرانید جذب نیز یکی از مشکلات است.

 وی اظهار داشت: در طول این مدت شکایت هایی نیز به هیئت مرکزی جذب ارائه شده که به آنها رسیدگی شده است

کد خبر 113581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز