همشهری آنلاین : معاون وزیر و رییس مرکز همکاری های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شبکه علمی مجازی متخصصان ايرانی خارج از کشور در دومین همایش ايرانیان مقیم خارج افتتاح می‌شود

internet

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ ارسلان قربانی در نشست خبری این همایش افزود: ایجاد بانک اطلاعات متخصصان ايرانی خارج از کشور از جمله اهداف ایجاد این شبکه است.

وی گفت: کارگروه علمی و آموزشی در این همایش، میزگرد تخصصی با عنوان همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی ايرانیان خارج از کشور را برگزار می‌کند.

دبیر کارگروه علمی آموزشی شورای عالی ايرانیان خارج از کشور افزود : این میزگرد در قالب چهار نشست تخصصی تبادل استاد و دانشجو ، شبکه علمی متخصصان ايرانی خارج از کشور، انجمن های علمی و پارک های علمی و فناوری در طول برگزاری دومین همایش ايرانیان خارج از کشور برپا می‌شود.

قربانی اضافه کرد : 400 نفر از متخصصان ايرانی ساکن خارج کشور در این کارگروه حضور دارند.

معاون وزیر علوم گفت : تاکنون بیش از 1200 نخبه از خارج کشور برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند که بیشتر آنها به ترتیب از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا و دانمارک هستند.

وی افزود: این تعداد در کارگروه های مختلف این همایش از جمله علمی آموزشی، فرهنگی و رسانه ای، اقتصادی، کنسولی، حقوقی و قضایی و فناوری های نوین عضویت دارند.

قربانی اضافه کرد: از مجموع شرکت کنندگان در دومین همایش ايرانیان خارج ازکشور، حدود 400 نفر از آمریکا، 190 نفر از انگلیس، 97 نفر از آلمان، 49 نفر از کانادا، 28 نفر از فرانسه، 12 نفر از دانمارک و 11 نفر از مالزی هستند.

رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تقویت ارتباط میان دانشمندان ايرانی داخل و خارج کشور، تبادل بیشتر استاد و دانشجو، فراهم کردن زمینه بین المللی شدن انجمن های علمی کشور، استفاده از فرصت های آموزشی و مطالعاتی و افزایش همکاری پارک های علمی و فناوری ايران با دیگر کشورها را از جمله اهداف برگزاری نشست های تخصصی این همایش بیان کرد.

معاون وزیر علوم افزود: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای جدید علمی، پژوهشی، فناوری، پزشکی فرهنگ و اقتصاد ايران نیز برگزار می‌شود.

قربانی اضافه کرد : آخرین دستاوردهای علمی آموزشی و پژوهشی بیش از 50 دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی کشور در این نمایشگاه، ارائه و معرفی می شود.

دومین همایش ايرانیان خارج کشور 11 و 12 مرداد با حضور برخی از مسئولان کشوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود

کد خبر 112710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز