همشهری آنلاین: رییس جمهور گفت: دشمنان به دنبال ایجاد یاس در فضای دانشگاه‌های ايران هستند و از حاکم شدن فضای نشاط و امید بر دانشگاه‌ها نگران هستند

محمود احمدی نژاد

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد روز پنج شنبه در دیدار اعضای تشکل دانشجویی دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر اهمیت فعالیت در فضای فرهنگی و سیاسی دانشگاهها تصریح کرد : باید فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاهها شاد و امید بخش باشد همان طور که فضای فرهنگی انقلاب ايران با شادی، نشاط ، عشق ،امید ، همکاری و منطق همراه است .

رییس جمهور فعالیت‌های دانشجویی را از زیباترین فعالیت ها دانست و خاطر نشان کرد : فضای صمیمی و پاک حاکم بر دانشگا‌هها همیشه اقدامات دانشجویی را تاثیر گذار کرده است .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه دفتر تحکیم وحدت یکی از پرسابقه ترین تشکل های سیاسی و فرهنگی دانشجویی است ، اظهار داشت: امروز دفتر تحکیم وحدت در مسیر درستی در حال حرکت است که اگر در این مسیر، خدشه‌ای هم به آن وارد شود ، آن را با سرعت اصلاح خواهد کرد.

رییس جمهور، اخلاص و کار برای خدا را رمز ماندگاری و اثرگذاری جریان دانشجویی دانست و تصریح کرد :کار همیشه باید برای خدا انجام شود و در چنین صورتی انسان شکوفا شده و ارتقاء خواهد یافت و مشکلات برای او زیبا خواهند شد . کار برای خدا رمز ماندگاری و جاودانگی انسان است . زیرا اگر کسی برای خدا کار کند پرده ها کنار رفته و حقایق بر او آشکار خواهد شد و دانشجویان با توجه به روحیه پاک جوانی باید این روحیه را در خود هر چه بیشتر تقویت کنند.

دکتر احمدی نژاد دومین رمز ماندگاری و جاودانگی انسان را پایبندی و ایستادگی بر اصول و آرمانها دانست و خاطر نشان کرد : انسان با آرمان خواهی معنا و مفهوم پیدا می کند اگر این ویژگی از انسان حذف شود تفاوتی با سایر موجودات نخواهد داشت . هر چقدر انسان روی اصول و آرمانهای خود پافشاری کند، استعدادهای او شکوفاتر و راه برای حرکت او به سمت کمال گشوده‌تر می‌شود. جنبش دانشجویی نقش مهمی در ایستادگی بر آرمانهایی مانند پاکی ، اخلاص ، عدالتخواهی، مردمی بودن و دفاع از مظلومان دارد .

رییس جمهور با تاکید بر اینکه از مهمترین وظایف جنبش دانشجویی فراخواندن جامعه به نقطه مطلوب است، گفت: اگر انتقاد و اعتراضی از سوی جنبش دانشجویی صورت می گیرد باید در جهت نفی وضع موجود و اثبات وضع مطلوب باشد .

وی به روز بودن و در مرز زمان حرکت کردن را رمز سوم ماندگاری و جاودانگی انسان دانست و اظهار داشت : جامعه بشری ، ايران و انقلاب اسلامی زنده و در حال حرکت است و هر چقدر جنبش دانشجویی از روند حوادث عقب بماند، تحلیل‌های آن اشتباه می شود.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع فرهنگ خاطر نشان کرد : فرهنگ هوای تنفس مشترک روح انسان هاست و انقلاب اسلامی هم یک انقلاب فرهنگی است .

رییس جمهور با اشاره به مقایسه تفاوت فضای فرهنگی امروز جامعه با 5 سال گذشته گفت : 5 سال قبل در مقاله ای حرکت امام حسین (ع) را محکوم کردند، امامی که چراغ بیداری را برای بشریت برافروخت همچنین دفاع مقدس به عنوان خشونت طلبی معرفی می‌شد قصد داشتند ارزش ها را نسبی کنند اما اکنون فضای جامعه در جهت مقابله با آمریکا ، ایستادگی بر آرمانها و سرشار از امید، نشاط و خودباوری است امروز همه ايرانیان در دنیا به هویت دینی و فرهنگی خود افتخار می‌کنند.

دکتر احمدی نژاد یکی از محورهای مهم فعالیت دولت نهم و دهم را اجرای عدالت دانست و تصریح کرد : امروز اثری از اشرافیت دولتی در جامعه نیست و روحیه اشرافیت در انزوا قرار گرفته است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه فعالیت در دانشگاهها باید در جهت علمی، سیاسی و فرهنگی باشد تصریح کرد: هدف اصلی انقلاب فرهنگی پایه گذاری علم مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی بود و اگر فعالیت علمی با هدف متعالی همراه و همسو نباشد ، مضر خواهد بود .

دکتر احمدی نژاد ضرورت ایجاد تحول در منابع علوم انسانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید نوع نگاه اساتید در این بخش متحول شود زیرا نمی توان با نگاه مادی جامعه اسلامی را تحلیل کرد همچنین نمی توان با مدل دموکراسی، جامعه آرمانی و انقلابی را اداره کرد.

رییس جمهور با اشاره به تفاوت مفهوم مردمی بودن در ايران اسلامی با غرب، گفت : مفهوم مردمی بودن در فرهنگ ايران با غرب متفاوت است در فرهنگ ايران زمین، مردم اصالت دارند و در جامعه مسئول هستند اما در فرهنگ غرب مردم تنها ابزاری برای اعمال سیاست ها به شمار می روند همچنین در ايران، دولت نمی‌تواند برخلاف خواسته و اراده مردم حرکت کند . اما در غرب مردم در حاشیه قرار دارند با توجه به این مقولات و شرایط کشورمان جنبش دانشجویی و تشکل های دانشجویی باید پیگیر باشند و این موضوعات را به مطالبه عمومی دانشجویان تبدیل کنند .

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آگاهی و شناخت جنبش دانشجویی نسبت به تلاش ها و اهداف عده ای در دو دهه گذشته برای نفوذ و سیطره در بخش مدیریت کشور خاطر نشان کرد: علت اینکه عده ای از ایجاد تغییرات در ساختار سازمان مدیریت کشور عصبانی شدند بخاطر این بود که با وجود چنین سازمانی بعضا حتی دستور رییس جمهور به معاونین خود نیز اجرا نمی شد و تصمیم گیرنده اصلی در کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود.

رییس جمهور با اشاره به اقدام دولت برای شفافیت در بودجه اظهار داشت : اگر بودجه شفاف نباشد دولت می تواند به راحتی بر اساس خواست خود عمل کند اما دولت دهم بر شفافیت بودجه تاکید کرد زیرا نمی خواهد از گریزگاههای غیر قانونی در بودجه غیرشفاف استفاده کند.

دکتر احمدی نژاد همچنین خطاب به اعضای تشکل دانشجویی دفتر تحکیم وحدت گفت: حرکت ملت ايران رو به کمال است از این رو دانشجویان نیز نباید به وضع موجود راضی بوده و باید پرچمدار حرکت انقلابی در دانشگاه‌ها باشند

کد خبر 112600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز