سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح ملی تامین آتیه مهر امام رضا (ع) برای واریز یک میلیون تومان به حساب نوزادان متولد امسال و سال های بعد، از امروز همزمان با نیمه شعبان و با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

رئیس جمهور

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در مراسم افتتاح صندوق طرح ملی تامین آتیه مهر امام رضا (ع) با تبریک عید نیمه شعبان گفت: دولت درجهت اجرای این طرح برای متولدین سال 89 و سال های بعد، حساب پس اندازی باز می کند و هر ساله مبلغی به این حساب اضافه می کند.

وی افزود: با احتساب واریزی هایی که خود خانواده ها هم می توانند به این حساب ها داشته باشند و سودی که بانک ها به این سپرده ها اختصاص می دهند متولدین 1389 و سال های بعد، در سن 18 سالگی می توانند از موجودی شان استفاده کنند.

دو روز پیش و با امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی، پرداخت هدیه یک میلیون تومانی دولت به نوزادان متولدین سال1389 در قالب طرح تامین آتیه مهر امام رضا (ع) عملیاتی شد.

موارد مصرف این سپرده ها در آیین نامه مصوب دولت مشخص شده است و رئیس جمهور امروز به صورت نمادین اسناد افتتاح حساب 12 نفر از متولدین 1389 را اهدا کرد.

 دولت برای تامین بودجه طرح تامین آتیه مهر امام رضا (ع)، در لایحه بودجه امسال 500 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است.

همه نوزادانی که از امسال به بعد در کشور متولد می شوند از این طرح بهره مند خواهند شد و پس از معرفی سازمان ثبت احوال کشور، برای آنان حساب پس انداز یک میلیون تومانی افتتاح می شود.

 علاوه بر دولت، والدین نوزادان نیز می توانند بر حساب اندوخته مربوطه اضافه کنند.

سهم دولت از این حساب تا 20 سالگی نوزادان قابل برداشت نیست.

از حساب های سپرده مذکور پس از 20 سال، می توان برای هزینه های تحصیل، اشتغال، ازدواج، حج تمتع، بیماری صعب العلاج و یا خرید مسکن استفاده کرد.

بر اساس این طرح، برای همه متولدین سال 1389 که شناسنامه صادر شده است معرفی نامه ای به شعب بانک ملی ارایه می شود و این افراد می توانند با مراجعه به شعب مربوط دفترچه حساب پس انداز خود را دریافت کنند.

در چهار ماه اول امسال 436 هزار نفر متولد شده اند که برای همه آنان حساب پس انداز 10 میلیون ریالی افتتاح می‌شود.

ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال و محمود خاوری مدیر عامل بانک ملی ایران نیز در سخنانی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده گزارشی از این طرح ارائه کردند. 

کد خبر 112460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز