همشهری آنلاین : رییس دانشگاه پیام نور گفت: اعمال یارانه‌ها در شهریه ثابت و متغیر و در کل در هزینه‌های این دانشگاه موثر است و باید دید در این راستا چه کمک‌هایی صورت می‌گیرد اما سعی ما بر این است که افزایش شهریه به حداقل برسد.

دکتر حسن زیاری در گفت‌وگو با ایسنا،، در حاشیه جلسه هم‌اندیشی هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان خراسان رضوی در خصوص نبود نام دانشگاه پیام نور در فهرست آگهی استخدام وزارت نفت که چندی پیش اعلام شده بود، اظهار کرد: این اطلاعیه خلاف قانون بوده و دانشگاه پیام نور کتبا این مساله را اعلام کرده است و طی پیگیری‌های حقوقی دانشگاه پیام نور، وزارت نفت از این دانشگاه عذرخواهی کرد و دانشگاه پیام نور نیز از حق خود در صورت عدم تکرار گذشت.

وی افزود: مدرک دانشگاه پیام نور دولتی است و نه تنها مورد تایید وزارت علوم می‌باشد بلکه در خارج از کشور نیز دارای اعتبار است.

زیاری در ادامه با اشاره به افزایش شهریه‌های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید، گفت: بر طبق مصوبات هیات امنای این دانشگاه،‌ هرساله با توجه به نرخ تورم، رشد هزینه‌ها، افزایش حقوق و دست مزد و غیره، شهریه دانشگاه می‌تواند 10 تا 15 درصد افزایش یابد البته سعی ما و نظرات و سیاست‌های دولت در این مجموعه بر آن است تا بر روی حداقل‌ها کار کنیم و حتی افزایش شهریه‌ را به 10 درصد هم نرسانیم.

وی افزود: امیدواریم با در نظر گرفتن افزایش بهره‌وری، استفاده بهینه و صرفه‌جویی، افزایشی در شهریه ها نداشته باشیم و حتی در صورت امکان شهریه‌های مقطع کارشناسی ارشد را کاهش بدهیم، اما باید دید که سیاست‌های یارانه‌ها و اعمال آن در رابطه با دانشگاه پیام نور چگونه خواهد بود.

زیاری ادامه داد: برنامه و بودجه دانشگاه پیام نور سالانه است و هر سال هرعددی که در نظر گرفته می‌شود برای همان سال مربوطه است و برای دوره خاصی تعریف نشده است.
زیاری در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره افزایش رشته‌های جدید در این دانشگاه، گفت: با توجه به شرایط هر رشته‌ای که بتوانیم مجوز آن را اخذ نماییم، پیگیر آن خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه دانشگاه پیام نور برای بهبود سطح طراحی سوالات پایان ترم این دانشگاه گفت: با توجه به سطح و حجم وسیع و زمان کوتاه برای طراحی سوالات این دانشگاه در چند دوره‌ اخیر از نظر کیفی روند رو به رشدی داشته‌ایم و اکنون در سطح خوبی هستیم اما باز نیز باید بهتر باشیم.

رییس دانشگاه پیام نور در خصوص برخی اشتباهات رخ داده در طراحی سوالات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه افزود: با توجه به سطح و حجم وسیع سوالات یکسری اشتباهات کوچک رخ می‌دهد که سعی می‌شود در حداقل زمان اصلاح شود اما در مجموع از عملکرد این دانشگاه در این خصوص راضی‌ هستم اما باید در جهت مطلوب‌تر حرکت کنیم.

کد خبر 111351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز