همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تصمیم جدید دانشگاه پیام نور مبنی بر امکان فارغ‌التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد با شیوه آموزش و پژوهش محور بدون گذراندن پایان‌نامه، گفت: دانشگاه پیام نور حق ندارد این کار را انجام دهد، چرا که دانشجو از هر سیستمی که به دانشگاه وارد می‌شود باید از طریق همان سیستم نیز فارغ التحصیل شود.

payam e noor

دکتر نادری‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وزارت علوم با این اقدام جدید دانشگاه پیام نور موافق نیست و این موضوع را نیز به آنها اعلام کرده است، گفت: هیچ دانشگاهی نمی‌تواند دوره آموزشی را تغییر دهد و دانشجو با هر شیوه‌ای که به دانشگاه وارد می‌شود باید تسهیلات خود را نیز به همان شیوه بگذراند.
وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور برای اتخاذ هر تصمیم جدید باید از وزارت علوم مجوز اخذ کند.
براساس این گزارش و به گفته معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور، دانشجویان کارشناسی ارشدی که تاکنون بر اساس سیستم آموزشی پژوهشی تحصیل کرده اند اگر علاقمند باشند می توانند به جای پایان نامه، درس بگیرند و آنها نیز به صورت آموزش محور بدون ارائه پایان نامه فارغ التحصیل شوند.
دانشگاه پیام نور بخشنامه کرده است دانشجویان پیام نور که هنوز پایان نامه انتخاب نکرده‌اند می توانند با مراجعه به محل تحصیلشان فرم تعهدی را تکمیل کنند که این فرم به منزله تقاضانامه است این دانشجویان به استناد این تقاضا به جای پایان نامه می توانند درس سمینار یا دروس دیگری که پیش بینی شده را اخذ کنند و در صورتی که موفق به گذراندن آنها شدند بدون ارائه پایان نامه فارغ التحصیل شوند. افرادی نیز که پایان نامه انتخاب کرده اند اما هنوز تصویب نشده است می توانند از طریق آموزش محور فارغ التحصیل شوند اما دانشجویانی که پایان نامه انتخاب کرده و تصویب هم شده است علی القاعده نمی توانند از طریق آموزش محور (بدون پایان نامه) فارغ التحصیل شوند.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس سیستم آموزش عالی دانشجویانی که با شیوه آموزش و پژوهش به دانشگاه راه می‌یابند موظفند برای فارغ التحصیلی پایان‌نامه ارائه کنند.

 

کد خبر 119860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز