همشهری آنلاین: تاریخ نشان داده که ملت ایران از چنان ظرفیتی برخوردار است که اگر فرصتی پیدا کند آن چنان جریان فرهنگی و انسانی راه می‌اندازد که به سرعت تمام دنیا را فتح خواهد کرد.

ahmadi nejad

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح دوشنبه در "همایش ایرانیان خارج از کشور" گفت: در زمانی که آقای بوش بود ما اعلام کردیم که حاضریم با آقای بوش در برابر رسانه‌ها صحبت کنیم؛ گفتند که وی واهمه دارد. من گفتم اشکالی ندارد. ایشان مشاوران خود را نیز با خودش بیاورد. سال گذشته نیز که به نیویورک رفتیم قبل از آن گفتم که آماده گفت‌وگو با آقای اوباما هستیم و اواخر شهریور امسال نیز قرار است برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک برویم و این بار نیز آماده هستیم که با آقای اوباما رو در رو، مردانه و آزاد در برابر رسانه‌ها مسایل جهان را روی میز بگذاریم و ببینیم که راه حل چه کسی بهتر است.

وی با بیان این که اوباما صحبت از تغییر کرد، گفت: ما نیز در آن موقع گفتیم که از تغییرات واقعی استقبال می‌کنیم ولی اکنون نمی‌خواهم بگویم که مایوس شدیم، ولی مایوس هستیم. ایشان از فرصت تاریخی که وجود داشت استفاده نکردند. ایشان در محاسبات خودشان بیش از اندازه به صهیونیست‌ها بها دادند و می‌دهند. در حالی که صهیونیست‌ها یک حزب سیاسی هستند و رسانه‌ها و پول را در اختیار گرفته‌اند، در حالی که ملت‌ها مهم هستند و باید به ملت‌ها چسبید. آن‌ها باید به این سوال‌ها جواب دهند که آیا دولت آمریکا تحت سیطره صهیونیست‌هاست یا صهیونیست‌ها تحت سیطره آمریکا.

رییس‌جمهور ادامه داد: صهیونیست‌ها به ارزش‌های انسانی اعتقادی ندارند؛ آن‌ها می‌گویند به قوم یهود ظلم شده است ولی هیچ ظلمی بزرگ‌تر به قوم یهود نیست که صهیونیست ها بگویند ما یهودی هستیم.

او گفت: اگر آقای اوباما حریف گروه‌های فشار نیست حداقلش آن است که بیاید و جلوی تلویزیون بگوید که این‌ها به او فشار می‌آورند و ما مطمئن هستیم که ملت آمریکا در این صورت حساب آن‌ها (صهیونیست‌ها) را می‌رسد. آن‌ها آبروی ملت آمریکا را خرج گندکاری‌های خود می‌کنند.

وی بار دیگر در سخنانش با تاکید بر این که ملت ایران اهل گفت‌وگو بوده و هست گفت: شیوه‌ای که آن‌ها در افغانستان و عراق به کار گرفته‌اند قبول نداریم و ما داریم راه نجات را به آن‌ها نشان می‌دهیم ولی آن‌ها متاسفانه می‌آیند و با ادبیات 200 سال قبل با ملت ایران صحبت می‌کنند. آن‌ها باید نحوه صحبت کردن با ملت‌ها را یاد بگیرند. آن‌ها به نحوی صحبت می‌کنند که انگار دارند با نوکر آبا و اجدادی خودشان صحبت می‌کنند. ببینید به کجا رسیده‌اند که اسناد منتشر می‌کنند که بگویند شکست‌شان در افغانستان به خاطر ایرانی‌هاست. آن‌ها نمی‌دانند با این کار در واقع ایران را بالا می‌برند.

رییس‌جمهور ادامه داد: ما از کشتن مردم چه افغانی و غیر افغانی در این کشور ناراحت هستیم. ما برای سربازهای ناتو نیز ناراحت هستیم که در این منطقه کشته می‌شوند. آن‌ها می‌آیند و مدعی می‌شوند که شکست ما در افغانستان به خاطر ایرانی‌ها بوده است و ایرانی‌ها دخالت کرده‌اند و در واقع به صورت غیرمستقیم می‌گویند که شکست خورده‌اند، این سخن آن‌ها یعنی چه؟ یعنی هر جا که شکست خورده‌اید کار ایرانی‌ها بوده است. می‌خواهید این را بگویید؟

وی گفت: البته در این موضوع شما در برابر انسانیت فرهنگ انسانی و عدالت شکست خورده‌اید و ایران نیز محور انسانیت و عدالت‌خواهی است و به این تعریف شما در برابر ایران شکست خورده‌اید نه این که ایران نیروی مسلح درست کرده باشد بلکه شما در برابر انسانیت و عدالت که محور آن ایران است شکست خورده‌اید.

احمدی‌نژاد با بیان این که ما برپایه عزت و احترام حاضریم در بالاترین سطح گفت‌وگو کنیم، گفت: هدف ما فریب دادن کسی نیست؛ ملت ایران همواره حق طلب بوده است اما شما باید این قول را بدهید که اگر حرف حقی بیان شد بپذیرید.

او با بیان این که دوران زورگویی به اتمام رسیده است، گفت: باید تمام ملت‌ها و انسان‌ها به صورت عادلانه در موجودیت جهانی مشارکت فعال داشته باشند.

صهیونیست‌ها آدم اجیر کردند که مرا ترور کنند

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به شرکت کنندگان در این همایش گفت: ایرانیان در هر کجا که باشند نمی‌توانند عشق به ایران را از دل و جان‌شان بیرون کنند. امروز باید ایران را بسازیم، ساختن ایران فقط خدمت به ایرانی‌ها نیست.

وی با اشاره به تلاش غربی‌ها مبنی بر این که ایران را یک کشور عقب افتاده معرفی کنند، افزود: آن‌ها تلاش دارند که بگویند که ایران یک بیابان است. تصاویری که در تلویزیون‌های‌شان نشان می‌دهند را مشاهده می‌کنید. شتری در بیابان نشان می‌دهند و خانه‌های خراب. در واقع آن‌ها خودشان را گول می‌زنند. سرشان را زیر برف کرده‌اند، آن‌ها عصبانی هستند و آرزو دارند که ملت ایران این گونه عقب مانده باشد و به دنیا بگویند که ایرانی‌ها این گونه هستند.

احمدی‌نژاد با بیان این که امروز خدمت به ایران خدمت به کل بشریت است و ساختن ایران پایه‌گذاری تمدن جدید بشریت است، گفت: البته معنای سخنی که گفتم این نیست که اگر در دیگر نقاط جهان تلاش می‌کنید و در دیگر نقاط کار و خدمت می‌کنید خدمت به بشریت نیست. تعصب نداریم. ایرانی‌ها در هر کجا که هستند باید ایرانی باشند. باید همه را دوست داشته باشند. خدمت‌گذار و پاک باشند و باور من این است که ایرانی‌ها در هر نقطه عالم که هستند یک پرچم برای سرافرازی، عزت و افتخار ایرانیان هستند.

رییس‌جمهور اظهار کرد: علت ناراحتی دشمنان از ملت ایران این است که می‌دانند روح تمدن‌ساز و فرهنگ آفرین ایران بیدار شده است.

او با بیان این که آن‌ها باید بدانند که با یکی دو نفر طرف نیستند، گفت: صهیونیست‌های احمق آدم اجیر کردند که مرا ترور کنند، این همه از ملت ایران ترور کردید چه شد؟ تک تک ایرانی‌ها یک رستم، سیاوش و یک رزمنده دلاور هستند.

وی خطاب به ایرانیان شرکت کننده در این همایش گفت: شما امروز در یک مقطع سرنوشت‌ساز تاریخی قرار دارید. یک دوران جدید آغاز می‌شود و شما در این دوران هستید. خود را مجهز و آماده کنید که آینده درخشان، متعلق به شماست.

رییس‌جمهور در بخش ابتدایی سخنانش با ابراز خرسندی از این که در جمع ایرانیان خارج از کشور حضور پیدا کرده است، گفت: دوستان حاضر در این جلسه قبل از من مطالبی را مطرح کردند. لازم می‌دانم که در این جا مطلبی را خطاب به دکتر ریچارد فرای که در این جلسه سخنرانی کرده‌اند و مطالبه‌ای داشتند با افتخار عرض کنم. ایشان با یک ابتکار عمل صدها کتاب را در چند جمله خلاصه کرده‌اند و عشق خود را به ایران بیان کرده‌اند و مطالبه‌ای را مطرح کردند که آرامگاه ابدی ایشان در ایران باشد. من می‌خواهم در ابتدا از این احساس ایشان تشکر کنم و یک چیزی اضافه کنم و این که آقای دکتر ما خودتان را در ایران می‌خواهیم. از طرف ملت ایران ان‌شالله یک واحد مسکونی به شما داده می‌شود که هر مقدار که می‌خواهید در ایران بمانید.

او با بیان این که می‌خواهم در این جلسه چند نکته مطرح کنم گفت: نکته اول این است که چرا ایران این‌قدر مهم است؟ خیلی روشن است که ایران به معنای یک جغرافیا یا یک ملیت یا یک محدوده سیاسی نیست. ایران یک فرهنگ است. ایران یک تمدن است. ایران یعنی عشق، برادری، انسانیت، عدالت و هیچ کدام از این‌ها مرزی را نمی‌شناسد. هر جا انسانیت، فرهنگ، عدالت، عشق، عدالت خواهی و آزادگی هست آن‌جا نام ایران با افتخار حضور دارد. نمی‌خواهم در این‌جا سهم ایران را در علم و تمدن بشری مجددا یادآوری کنم. دستاوردهای انسانی میراث مشترک بشریت است. هر ارزشی در هر نقطه‌ای از عالم خلق می‌شود و پایدار می‌ماند متعلق به تمام بشریت است و نام ایران و ایرانی‌ها از آن جهت پایدار است که همواره جهانی و انسانی اندیشیده و عمل کرده است.

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که چرا دشمنان با ما دعوا دارند و این دعوا سر چیست؟ گفت: آیا دعوا سر این است که مثلا ایران می‌خواهد یک بمب اتم بسازد. دیدیم داستان و سناریو درست کردند. چند جاسوس رد و بدل کردند. متخصصان ما را در چند نقطه دزدیدند، شکنجه کردند، حرف‌هایی را رد و بدل کردند، یک سری اسنادی را منتشر کردند مثل اسناد اخیر جنگ افغانستان. این‌ها را همه می‌دانند الا دروغ‌هایی که می‌خواهید در ارتباط با ایران در آن بگنجانید.

وی ادامه داد: آیا واقعا ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد؟ با سناریوهای تبلیغاتی و طراحی‌های پیچیده می‌خواهند بگویند که ایران بمب اتم می‌سازد. آیا دعوا سر این است که ایران می‌خواهد یک بمب بسازد. فرض محال، فرض محال بگیرید که ایران یک بمب ساخت، شما چند تا بمب دارید؟ یک دانه، 100 تا، هزار تا، دولت آمریکا اعلام کرده که بیش از 5 هزار بمب اتم در اختیار دارد. البته کسی ندیده و نشمرده، خود آنها می گوید این مقدار دارند. مجموعه کسانی که با ایران بداخلاقی ‌می‌کنند حدود 20 هزار بمب اتم دارند. آن‌ها از یک بمب اتم ایران نگرانند که به فرض محال ایران آن را بسازد. وضعیت آنها از سه حالت خارج نیست یا دروغ می‌گویند یا می‌ترسند یا دروغگو و ترسو هستند. معلوم است که دعوا سر بمب نیست یا برخی از مسایل دیگر که مطرح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مثلا این که یک مامور با یک نفر در خیابان بداخلاقی کرده است. به نحوی در این مورد تبلیغ می‌کنند که گویی 75 میلیون مردم ایران بداخلاق و خشونت طلب هستند. خبرنگاری مثلا در مورد مجازات اعدام در ایران از من پرسید و این که چرا در ایران اعدام صورت می‌گیرد؟ من گفتم که ما از اعدام خوش‌مان نمی‌آید. خیلی بد است ولی آیا اطلاع دارید که در آمریکا چند هزار نفر سالانه اعدام می‌شوند و ده‌ها برابر ایران در آن‌جا آدم اعدام می‌شود؟ مطالب این چنینی که مطرح می‌کنند مشکل واقعی نیست. مشکل شما آزادی و دموکراسی نیز نیست چرا که شما با دیکتاتورترین دیکتاتورهای عالم رفیق و صمیمی هستید. یک دیکتاتور در آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا نشان دهید که مورد حمایت شما نبوده باشد. شما با کشورهایی که اصلا در آن انتخابات برگزار ندارند نیز رابطه صمیمانه‌ای دارید. صدام در طول 8 سال مورد حمایت شما بود پس معلوم است که آزادی و دموکراسی و حقوق بشر نیز برای شما بهانه است. پس مشکل کجاست؟

احمدی‌نژاد اضافه کرد: مشکل سر یک مطلبی است که باید خوب به آن دقت کرد. در واقع نگرانی آن‌ها و مشکل آن‌ها بر سر یک حقیقت است. بر سر نحوه مدیریت جهان است. آن‌ها با ما بر سر مدیریت جهان دعوا دارند و علت آن نیز روشن است. تاریخ نشان داده که ملت ایران از چنان ظرفیتی برخوردار است که اگر فرصتی پیدا کند آن چنان جریان فرهنگی و انسانی راه می‌اندازد که به سرعت این جریان تمام دنیا را فتح خواهد کرد. دعوا سر مدیریت است. آن‌ها می‌خواهند خاورمیانه را بگیرند و به واسطه آن بر تمام دنیا مسلط شوند و معلوم است که ملت ایران و ملت‌های منطقه هرگز اجازه نمی‌دهند که استعمار با رنگ و بوی جدید بر منطقه حاکم شود و حیثیت، ثروت و آبروی منطقه را بار کند و ببرد.

او ادامه داد: ما به صراحت اعلام می‌کنیم که با مدیریت یک‌جانبه و ظالمانه که پایه آن بر تحقیر انسان‌ها استوار شده مخالفیم و نمی‌توانیم بپذیریم که شما از هزار کیلومتر دورتر بیایید و در این منطقه حاضر شوید و خیمه بزنید و ثروت ملت‌ها را غارت کنید. ما از بیان این حقیقت نه واهمه و نه ابایی داریم. البته مقابله ما با شما مقابله نظامی نیست. می‌گویند جنگ تمدن‌ها، این‌ها از دروغ‌های بزرگ تاریخی است. اگر تمدن‌ها، تمدن باشند، جنگی ندارد و دوست هم هستند. به همین دلیل است که می‌بینیم بین ملت‌ها مشکلی نیست و با هم صمیمی هستند.

رییس‌جمهور با بیان این که ملت ایران و ملت آمریکا چه مشکلی با هم دارند؟ تصریح کرد: این همه ایرانی در آمریکا زندگی می‌کنند و انسان‌های برجسته و خدومی هستند. تلاش علمی، فنی، تخصصی و اقتصادی می‌کنند و راحت زندگی می‌کنند و هم‌چنین آمریکایی‌هایی که به ایران می‌آیند. جنگ بین ملت‌ها و فرهنگ‌های اصیل وجود ندارد و آن چه که امروز در صحنه عالم خودنمایی می‌کند مقابله یک توحش با یک فرهنگ و تمدن است و برای اثبات این توحش نیازی به استدلال‌های زیادی نداریم. نمی‌خواهم به جنگ جهانی اول و دوم که میلیون‌ها انسان را کشته‌اند برگردیم. نمی‌خواهند آن‌ها را بگویم، آلان را ببینید که در افغانستان و عراق و فلسطین چه می‌کنند. یک بهانه به نام 11 سپتامبر ایجاد کرده‌اند و اجازه نداده‌اند که یک گروه حقیقت‌یاب این مساله را بررسی کند. به بهانه گرفتن چند تروریست به افغانستان حمله کردند و براساس برخی از گزارش‌ها بیش از 100 هزار نفر مردم افغانستان در این مدت کشته شده‌اند. توحشی بالاتر از این که سربازی که برای امرار معاش به ارتش پیوسته از آن‌جا او را به جنگ افغانستان و عراق بفرستند و بگویند آدم بکشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما می‌گوییم که حل مسایل جهانی نیازمند منطق، گفتگو و عشق است نه سلاح و جنگ، بمب و کشت و کشتار.

وی در ادامه با طرح این پرسش که ویژگی‌های تمدن بوشیسم‌ را آمریکایی‌ها مطرح کنند؟، گفت: ما می‌گوییم این شیوه مدیریت شما بر جهان، دنیا را به سمت نابودی برده است.

احمدی‌نژاد در ادامه با اعلام اینکه آمریکا بیش از 30 هزار میلیارد دلار دارایی کاغذی و غیرواقعی را به اقتصاد دنیا تزریق کرد، گفت: آنها در حقیقت کاغذ دادند و کالاهای دولتها را گرفتند و همه دنیا را در مناسبات ظالمانه قرار دادند.

وی با تاکید بر این که عزم اقتصادی ظالمانه باید به سمت عدالت برود، تئوری تنازع بقا را تئوری جنگل و حیوانی دانست نه انسانی و گفت: تعامل بین انسانها و ملتها نباید بر پایه جنگ باشد بلکه باید براساس عشق و ایثار باشد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به موضوع قطعنامه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود خطاب به غربی‌ها گفت: تا حالا چند قطعنامه داده‌اید؟ 4 تا. آنقدر قطعنامه بدهید که بشود 4 هزار تا.

وی اضافه کرد: آنها متوجه نیستند که هریک قطعنامه‌ای که صادر می‌کنند سند محکومیت و رسوایی خودشان است که خود و نظام دیکتاتوری برآمده از خودشان را زیر سئوال می‌برد.

نظام سلطه باید دست و پایش را جمع کند

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه نظام سلطه باید دست و پایش را جمع کند و تشریفش را ببرد وگرنه حرکت عمومی ملتها تشریف آنها را خواهد بود، گفت: دوره و موج جدیدی آغاز خواهد شد که مبتنی بر انسانیت، یگانه پرستی، دوستی، عشق و محبت و عدالت و برادری است که غربی‌ها با یک شارلاتان بازی در این گوشه یا آن گوشه دنیا نمی‌توانند این معادله را تغییر دهند. خیلی عجیب است که آنها نمی‌فهمند که معادلات دنیا عوض شده است

وی با اعلام اینکه ما اهل گفتگو در سطح بالا با دولت آمریکا هستیم، گفت: اما اگر آنها بخواهند یک چماق دستشان بگیرند و بگویند هرچه ما می‌گوییم شما هم باید همان کار را انجام دهید، چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

وی با تاکید بر لزوم ساختن ایران گفت: ساختن ایران فقط خدمت به ایرانیان نیست بلکه خدمت به کل بشریت است. غربی‌ها خیلی تلاش دارند که بگویند ایران یک بیابان است در حالی که این طور نیست.

رئیس جمهور ساختن ایران را تقویت جبهه انسانیت و عدالت دانست و افزود: ساختن ایران یعنی پایه‌گذاری تمدن جدید و ارایه الگویی به جهان.

وی در پایان خطاب به ایرانیان خارج از کشور در جلسه گفت: ایرانی‌ها در هر کجا که هستند باید ایرانی باشند یعنی همه را دوست بدارند، پاک باشند، امین باشند، صمیمی باشند. باور من این است که هر ایرانی در هر نقطه عالم که هست یک پرچم برای سرافرازی و عزت و افتخار ایرانیان است.

گفتنی است دکتر محمودی احمدی نژاد در پایان سخنرانی خود اولین حساب را در صندوق سرمایه گذاری ارز ایرانیان خارج از کشور به نام ملیکا که دختر خردسالی بود و قبل از قرار گرفتن احمدی نژاد در پشت تریبون به دو زبان فارسی و انگلیسی به وی خوشامد آمد گفت و نشانی را به سینه احمدی ‌نژاد نصب کرد، به مبلغ دو میلیون تومان افتتاح کرد.

همچنین دکتر فرخ سعیدی استاد دانشگاه هاروارد به پشت تریبون رفت و به معرفی استاد ریچارد فرای پرداخت و اظهار داشت: استاد فرای نخستین کسی است که از دکتر علی اکبر دهخدا لقب ایران دوست را گرفته است.

همچنین ریچارد فرای هم طی سخنانی اظهار داشت: سالهاست که خود را یک ایرانی می پندارم و آرزو من این است که مرگ مرا در کنار زاینده رود اصفهان، نصف جهان قرار دهد و بدینوسیله از رئیس جمهور ایران می‌خواهم که این تقاضای مرا بپذیرد که رئیس جمهور هم خطاب به وی عنوان کرد: ما به جای آن یک باب منزل مسکونی در اصفهان به شما می‌دهیم که تا هر وقت بخواهید در آنجا زندگی کنید.

همچنین در مراسم رونمایی از تمبر یادبود ایرانیان مقیم خارج از کشور توسط رئیس جمهور، حدادعادل مهری به آن زد و فرهاد رهبر، منوچهر متکی، رحیم‌مشایی، ملک‌زاده، احمدی نژاد و حدادعادل پای این تمبر یادبود را امضا کردند.

گفتنی است، هنگام سخنان اسفندیار رحیم‌مشایی معاون رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور یک ایرانی معلم خلبان عنوان کرد که به خاطر توهین به دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران از امضای یک قرارداد 5/8 میلیارد دلاری خودداری کرده است.

 

کد خبر 112987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز