همشهری آنلاین: رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با همتای لبنانی خود با محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار عکس‌العمل سریع و قاطع مجامع بین‌المللی در محکومیت این اقدام شد.

احمدی نژاد و میشل سلیمان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مکالمه تلفنی با میشل سلیمان رییس‌جمهور لبنان با تسلیت شهادت جمعی از مردم رشید لبنان در تهاجم رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اقدام رژیم صهیونیستی نشان دهنده ناامیدی، سرخوردگی و بی‌برنامگی این رژیم است و باید جامعه بین‌المللی به سرعت در برابر این تجاوز آشکار عکس‌العمل نشان دهد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر این‌که رژیم صهیونیستی برای ماندگاری خود نیاز به ماجراجویی مستمر دارد، گفت: رژیم صهیونیستی قصد دارد با تحرکات ایذایی و ایجاد درگیری‌های مقطعی و فتنه و اختلافات داخلی موجودیت خود را تثبیت کند، اما این ماجراجویی‌ها بیش از این‌که نشانه قدرت و توانایی باشد، نشانه ضعف و ناتوانی این رژیم است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی نشان داد که این رژیم هرگز به‌دنبال صلح و آرامش نیست و از موضع تسلط و قدرت به مسائل نگاه می‌کند و قصد دارد موضع عرب را در منطقه تضعیف کند و البته همه این‌ها از روی ضعف و درماندگی است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که رژیم صهیونیستی با بحران مشروعیت مواجه شده است، اظهار کرد: اقدامات تجاوزگرانه نه تنها برای رژیم صهیونیستی مشروعیت ایجاد نخواهد کرد بلکه نامشروع بودن این رژیم را بیش از گذشته نمایان‌تر می‌کند.

احمدی‌نژاد گفت: البته عده‌ای معتقدند رژیم صهیونیستی با این گونه اقدامات تلاش می‌کند خودش را از زیر بار فشار سنگین سیاسی که به دنبال حمله ضدانسانی به کشتی‌ حامل کمک‌های بشر دوستانه به غزه بوجود آمده است، خارج کند.

رییس‌جمهور در ادامه با تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت لبنان اظهار کرد: ملت ایران همواره در کنار دولت و ملت شجاع لبنان قرار خواهد داشت.

میشل سلیمان رییس‌جمهور لبنان نیز در این مکالمه تلفنی با قدردانی از مواضع حمایت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت منطقه و تحرکات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: وضعیت آرام لبنان در روزهای اخیر موجب شده که رژیم صهیونیستی به این اقدام تجاوزکارانه دست بزند که با ایستادگی و مقاومت قاطع ارتش لبنان مواجه گردید.

وی افزود: مسوولیت خسارت‌های وارد شده و کشته و زخمی شدن مردم لبنان بر عهده رژیم صهیونیستی است و در این زمینه شکوائیه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهیم داد.

کد خبر 113093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز