همشهری آنلاین: اجلاس سه‌جانبه لبنان، طراحی دشمن صهیونیستی را خنثی کرد و باید از حضور هوشمندانه بشار اسد و ملک عبدالله در این اجلاس مهم تشکر کرد.

ahmadi+ali shami

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار وزیر خارجه لبنان ابتکار عمل همتای لبنانی خود را در دعوت از بشار اسد و ملک عبدالله برای حضور در اجلاس سه‌جانبه بسیار سازنده و مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجلاس سه‌جانبه لبنان، طراحی دشمن صهیونیستی را خنثی کرد و باید از حضور هوشمندانه بشار اسد و ملک عبدالله در این اجلاس مهم تشکر کرد. حضور آنان نشانه وحدت و همبستگی در کل منطقه بود و جبهه ملت‌های منطقه را در برابر صهیونیست‌ها و حامیان آن هر چه بیشتر تقویت کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه اتفاقاتی که در لبنان در حال وقوع است را مهم ارزیابی کرد و گفت: آثار این اتفاقات قطعاً در محدوده لبنان محدود نخواهد بود و بی‌شک مسایل منطقه را تحت تأثیر جدی قرار خواهد داد.

رییس‌جمهور افزود: وحدت و انسجامی که امروز شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف لبنانی از خود نشان می‌دهند، بی‌تردید همه معادلات را به نفع مقاومت و ملت‌های منطقه تغییر خواهد داد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که صهیونیست‌ها به‌خاطر ضربه‌ای که سه سال پیش از لبنان خورده‌اند به شدت عصبانی و ناراحت هستند، خاطرنشان کرد: ضرباتی که صهیونیست‌ها از لبنان در سه سال قبل و در حادثه اخیر دریافت کردند، تاریخی بود آنان در حادثه اخیر برای اولین بار از ارتش لبنان ضربه خوردند؛ بنابراین به شدت عصبانی هستند که باید مراقب بود.

رییس‌جمهور با بیان این‌که صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد اختلاف بین مقاومت منطقه، لبنان و سوریه هستند، اظهار کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند، در جبهه مقاومت شکاف ایجاد کنند ولی بی‌تردید هماهنگی و هوشمندی گروه‌های لبنانی و جبهه مقاومت همه معادلات را به نفع لبنان و ملت‌های منطقه تغییر خواهد داد.

احمدی‌نژاد افزود: امروز به فضل الهی لبنان به نشان افتخاری برای تمام ملت‌های منطقه تبدیل شده است و ملت ایران برای همیشه و با افتخار در کنار مردم لبنان خواهد بود.

علی شامی وزیر خارجه لبنان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های معنوی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران از ملت لبنان در برابر متجاوزان صهیونیستی، با تأکید بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و لبنان گفت: امروز باید براساس استراتژی ویژه‌ای، برنامه‌ریزی و حرکت کنیم.

وزیر خارجه لبنان در ادامه گزارشی از وضعیت داخلی لبنان بخصوص در دو هفته اخیر ارائه و خاطرنشان کرد: ایستادگی قاطع ارتش لبنان در مقابل تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی نشان داد، هماهنگی ارتش، مقاومت و آحاد مردم لبنان افزایش یافته و این توان جبهه مقاومت را چندین برابر کرده است.

وی افزود: تمامی مردم لبنان شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی از اقدام بازدارنده ارتش لبنان در مقابل صهیونیست‌ها بسیار خوشحال هستند، البته در خصوص اقدام رژیم صهیونیستی از شورای امنیت درخواست تشکیل جلسه فوق‌العاده و ویژه‌ای داشته و شکوائیه‌ای در این خصوص ارائه داده‌ایم.

 

 

کد خبر 113486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز