گروه سیاسی: رئیس‌جمهور پس از هفته‌ها به محوطه ساختمان شهید مطهری در مجموعه ساختمان‌های نهاد ریاست‌جمهوری آمد

رئیس جمهور احمدی نژاد

 و در آفتاب بیستم مرداد درباره 2 میلیارد دلاری که مجلس تصویب کرده است تا دولت آن را به متروی تهران و کلانشهرها اختصاص دهد،به خبرنگاران گفت: من این را قانون نمی‌دانم، نه اینکه قانون بدانم و عمل نکنم.

محمود احمـدی‌نژاد که در مـحوطه‌ ریاست‌جمهوری و در حاشیه جلسه هیات دولت سخن می‌گفت، ادامه داد: من سوگند خورده‌ام که خلاف قانون اساسی عمل نکنم و این طبق قانون اساسی قابل طرح در مجلس نبود.

نکته دوم این است که اگر این منطق را بپذیریم، دیگر قانون اساسی به درد نمی‌خورد. عده‌ای می‌گویند ما می‌توانیم در هر موردی قانون وضع کنیم؛ درحالی‌که در حدود مقرر قانون اساسی باید قوانین وضع شود و خروج از حدود مقرر در قانون اساسی درست نیست.

براساس متنی که مهر و ایسنا از گفته‌های دیروز در خیابان پاستور منتشر کردند، احمدی‌نژاد تاکید کرد:این مباحثی که مطرح می‌شود، دعوا نیست. اینکه مثلا بیایند اختیارات رئیس‌جمهور را سلب و به کسی دیگر بدهند، شدنی نیست. صراحت قانون اساسی را کسی نمی‌تواند زیر پا بگذارد یا اینکه کسی جرأت کند اختیارات رهبری را کم کند، شورا نپذیرد و بعد ببرند مجمع که تصویب شود. این قانونی نیست.

او گفت: می‌گویند 2 میلیارد دلار بدهید به مترو. از کجا بدهیم؟ منبع آن باید مشخص شود. از کجا بدهیم؟ احمدی‌نژاد مدعی شد: در دولت‌های نهم و دهم بیش از 7برابر دولت‌های قبلی به متروی تهران پول داده‌ایم. او که درباره علت اینکه چرا قانون مصوب مجلس را برای پرداخت 2میلیارد دلار به مترو ابلاغ نمی‌کند، مورد سؤال قرار گرفته بود، گفت: گزارش بدهند که این پول‌ها کجا خرج شده است؟ این حرف ماست.

مشایی حرف دولت را می‌زند

رئیس دولت دهم در بخش دیگری از پاسخ‌هایش به پرسش‌های خبرنگاران تاکید کرد: حرف دولت یک حرف بیشتر نیست و آقای مشایی نیز این حرف را می‌زند. محمود احمدی‌نژاد ادامه داد: البته با یک ادبیات متفاوت.احمدی‌نژاد ادامه داد: آقای مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور است و من به ایشان اعتماد کامل دارم.

او همچنین گفت: یک حساسیت روی آقای مشایی ایجاد کرده‌اند که این حساسیت عادی نیست؛ غیرعادی است. هر مطلبی که گفته می‌شود قسمتی از این مطلب را می‌زنند و روی آن مطلب شروع به تبلیغات می‌کنند و هرچه آقای مشایی در آن مورد توضیح می‌دهد می‌گویند قبول نداریم.

من هم گفتم مکتب ایرانی

احمدی‌نژاد با بیان اینکه یک عده نشسته‌اند، آماده هستند و می‌خواهند وصله به دولت بچسبانند، تاکید کرد: من هم گفتم که ایران یک مکتب است.او ادامه داد: ایران اکنون یک جغرافیا نیست، ایران یک فرهنگ و تمدن است، خیلی از ملت‌ها از پیشرفت‌های ملت ایران خوشحال می‌شوند. ایران جهانی است و این نقش تاریخی ایران است و هر کدام از اعضای دولت به زبانی این حقیقت را مطرح می‌کنند. این تقدیر از اسلام و مجاهدت ملت ایران و تذکر به مسئولیت‌هاست. همه دولت یک حرف بیشتر ندارند و یک سخن را می‌گویند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: این دولت دینی‌ترین دولت بعد از انقلاب بوده است. من با قاطعیت می‌گویم؛ اعضای دولت بالاترین فداکاری‌ها را برای خدمت به مردم و اسلام ناب کرده‌اند.

جای تعجب ندارد

پس از همه این واکنش‌ها، صبح دیروز درحالی‌که احمدی‌نژاد در پاستور پشت تریبون به خبرنگاران پاسخ می‌داد، رحیم‌مشایی در دیدار با جمعی از دانشجویان گفت که تخریب او از سوی بعضی باندهای قدرت، ثروت و عناصر عوام‌فریب جای تعجب ندارد.

به گزارش ایلنا، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در عین حال ادامه داد: اما برخورد سطحی، چکشی و غیرعادلانه از سوی برخی اندیشمندان و فعالان حوزه دین با مباحث مطرح‌شده موجب تأسف است که این رفتار باعث نهادینه شدن یک رفتار غلط در سطح عموم جامعه می‌شود. مشایی ابراز عقیده کرد: تمامی مباحثی که طی این مدت به آنها اشاره کردم، منطبق با آموزه‌های دین است.

ابراز عقیده مشایی درباره مکتب ایرانی تنها یکی از گفته‌های او در 5سال گذشته است که موجب واکنش استادان علوم دینی و همچنین درخواست برای برکناری او شده است.

کد خبر 113706

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز