همشهری آنلاین: رییس‌جمهور مهمترین مأموریت بانک مرکزی را پیگیری، اعمال و اجرای بانکداری اسلامی دانست و تصریح کرد: باید تمام سیاستگذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات بانک مرکزی مقوم بانکداری اسلامی باشد.

AHMADI NEJAD

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد در پنجاهمین مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های این بانک در خدمت‌رسانی به مردم و ساماندهی اقتصاد کشور اظهار کرد:‌ بواسطه اقدامات مناسب بانک مرکزی بخصوص در یک سال گذشته، آرامش خاطری در سیستم بانکی و فضای اقتصادی کشور بوجود آمده است.

وی تأکید کرد: بانک مرکزی باید در تمام سیاستگذاری‌ها و اقدامات خود به‌دنبال استفاده از منابع بانکی در فعالیت‌های سازنده و مفید اقتصادی باشد.

رییس‌جمهور همچنین ضرورت شفافیت در سیاستگذاری‌های بانکی را از سوی بانک مرکزی مورد تأکید قرار داد و گفت: باید هر روز بر شفافیت عملکرد نظام بانکی کشورمان افزوده شود زیرا به هر میزانی که ابهام وجود داشته باشد، اقتصاد دچار مشکل خواهد بود.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: بانک مرکزی باید نظارت را بر سیستم بانکی کشور هر چه بیشتر گسترش دهد و تمام بانک‌های کشور باید صرف نظر از مالکیت آن، زیر نظر بانک مرکزی باشند. بواسطه عملکرد بانک مرکزی باید امکان کوچکترین تخلف و سوء استفاده، سد شود و در این مسیر باید منافع مردم مورد توجه ویژه باشد و نباید به گونه‌ای باشد که عده‌ای با سوءاستفاده از پول مردم به مردم فشار وارد کنند.

رییس‌جمهور از مسؤولین بانک مرکزی خواست خودشان را برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها آماده کنند و سیستم بانکی را به اندازه‌ای ارتقاء دهند که تا پایان امسال تمام خرید، فروش و گردش مالی کشور از طریق سیستم بانکی انجام شود.

احمدی‌نژاد همچنین بهبود خدمات سیستم بانکی به مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: بانک مرکزی باید برای همه خدمات بانکی به مردم، استانداردهایی را تعریف و ارائه کند.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به آفات و زیان «ربا» در زندگی مردم و اقتصاد کشور گفت: بدون تردید علت شکست اقتصاد غرب ربوی بودن اقتصاد آن است، بنابراین باید در نظام بانکداری کشورمان، عقود اسلامی منعقد شود و هیچ اثری از ربا وجود نداشته باشد.

وی همچنین استفاده از روش‌های جدید بانکداری و ابتکارات جدید را از سوی بانک‌ها مورد تأکید قرار داد.

در ابتدای این دیدار رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های بانک مرکزی در یک سال گذشته در بخش‌های مختلف ارائه داد و سپس هیأت نُظَار بانک گزارش خود را ارائه و ترازنامه و صورت‌های مالی سال 88 بانک مرکزی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

 

 

کد خبر 113648
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز